Klimatanläggning Scenic -00 tokdöd men panel lyser
Moderator: Forumpolisen
Klimatanläggning Scenic -00 tokdöd men panel lyser
Häromdagen dog min fläkt. Inget händer alls. Jag kan ställa in grader och så, men det blir ingen reaktion. Fläkten förde ett väldigt oljud när jag lämnade in den på service, och dom bytte filter. Men en vecka senare är den helt död..
Är det någon som har något förslag på vad som kan ha hänt? Jag läste om någon som råkat ut för liknande på en laguna, men det var ingen lösning med i tråden..
Nu när graderna ute börjar krypa neråt, är det kallt i bilen utan klimatanläggning. Jag kör med vantar på...
Är det någon som har något förslag på vad som kan ha hänt? Jag läste om någon som råkat ut för liknande på en laguna, men det var ingen lösning med i tråden..
Nu när graderna ute börjar krypa neråt, är det kallt i bilen utan klimatanläggning. Jag kör med vantar på...
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Låter som ett fläktmotorhaveri/lagring. Kolla om säkringarna är hela innan du funderar på större åtgärder.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
jag hade felet på en laguna där det var samma symptom, fick tipset att det kan vara fläktmoståndet i fläkten. Är det ECC så sitter fläktmotståndet i fläkten och är det AC så sitter det löst ialla fall på laguna 1. Fick tipset här på forumet. Problemet jag hade var att 40A säkringe sköt. Jag gjorde inga större insatser då jag var i läge att sälja bilen som den stod men det kan ju vara ett tips om du inte hittat den tråden.
Roger
Roger
Roger Emericsson, Norrköping