Hej! Idag så har det jobbats en del på Renaulten. Började med att återigen försöka få igång bilen. Monterade nya brytarspetsar, ny rotor, ny kondensator och nytt fördelarlock. Till detta fanns ju nya tändstift som jag bytte för ett litet tag sen. Men suck... Inte antydan till att gå igång. Bara stod och malde på startmotorn trots försök med startgas osv. Vid kontroll av gnista så fanns en gnista dock inte jättestark. Börjar verkligen fundera på varför han inte tänder till, det är inte ens nära. Kan det vara tändspolen eller vad har ni för tips? Vill så gärna ha igång bilen bara.
Efter misslyckade startförsök gav jag mig på att byta avgassystemet istället. Det gick väldigt lätt och smidigt. Fick inte den typen av rör som ska sluta bakom bilen utan som det var i övriga världen med slutröret precis framför vänster bakhjul. Hoppas inte det blir något gnäll om detta på besiktningen.
Här kommer lite bilder från bytet:
Från grenröret till den enda ljuddämparen.

Ljuddämparen uppe i vänster framskärm. Sen rör ner under vänster tröskel. Såg först ut som att däcket skulle ta i röret vid fullt styrutslag men det gjorde det inte som tur var!

Röret upphängt under vänster tröskel. Sportigt!