nyckel kort.... kan man??
Moderator: Forumpolisen
nyckel kort.... kan man??
Hej kan man köpa ett begangnat nyckelkort och sedan få det om kodat hos renault? tackar för svar./jocke
Joakim Friman..lidköping.
laguna II -03 .............
laguna II -03 .............
Trögt nyckelkort
Hej
Vet inte om du/någon är intresserad men testade ett suveränt tips på mina nyckelkort som var väldigt tröga, i stort sett oanvändbara att låsa/låsa upp med. Ta ur nyckeln och spraya lite elektronikspray i hålet, sedan ett lätt och försiktigt blås med tryck luft. Kalas, funkar klockrent
Vet inte om du/någon är intresserad men testade ett suveränt tips på mina nyckelkort som var väldigt tröga, i stort sett oanvändbara att låsa/låsa upp med. Ta ur nyckeln och spraya lite elektronikspray i hålet, sedan ett lätt och försiktigt blås med tryck luft. Kalas, funkar klockrent
Sture Wik
-
Re: Trögt nyckelkort
Låter som ett väldigt bra tips!docbay wrote:Hej
Mitt förra kort blev också väldigt trögt, så jag åkte till Volvo. De bytte batteri, vilket inte hjälpte. Så då sa att kortet var utslitet, 5-6 år gammalt.. Jag fick beställa nytt, vilket kostade nåt på 2000 kr! Men då kunde det då kanske ha hjälpt med lite elektronikspray!?
Elin Eriksson
Fotskäl
Renault Laguna -02
Fotskäl
Renault Laguna -02
Re: nyckel kort.... kan man??
Nu ska jag blotta min okunskap. Elektronikspray, är det typ 5-56? Eller vad?
Linus Hellman
Nej, elektronikspray rengör och dunstar väldigt fort utan att lämna rester. 5-56 smörjer och lämnar kladd efter sig.hell-man wrote:Nu ska jag blotta min okunskap. Elektronikspray, är det typ 5-56? Eller vad?
http://biltema.se/sv/Bilvard/Ovrigt/Ele ... rengoring/
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Stockholm
Aha, man lär sig något nytt varje dag. Tackar!Joakim16v wrote:Nej, elektronikspray rengör och dunstar väldigt fort utan att lämna rester. 5-56 smörjer och lämnar kladd efter sig.hell-man wrote:Nu ska jag blotta min okunskap. Elektronikspray, är det typ 5-56? Eller vad?
http://biltema.se/sv/Bilvard/Ovrigt/Ele ... rengoring/
EDIT: Biltema finns inte i mina trakter. Denna, är den jämförbar?
http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... =161086552
Linus Hellman
Japp.. same same but different
Joakim Birath
Stockholm