Motorbyte Espace -99

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Peter.N

Motorbyte Espace -99

Post by Peter.N »

Har en Renault Espace -99 som behöver ny motor. Undrar vad det är för skillnad mellan motor L7X-727 och L7X-700. Är det möjligt att sätta i en L7X-700 i min bil.
Peter Nilsson
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Och varför ska du byta motor???
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Peter.N

Post by Peter.N »

Dåligt oljetryck.
Peter Nilsson
Mamko

Post by Mamko »

Peter.N wrote:Dåligt oljetryck.
Hej!!
Föresten hur har det gått med motor byte. Du sa till mig att det är bara dåligt oljetrick och att det ventiler låter (inget farligt)! Du sa också att du visste inget mer. Trots kontakt med Dennis och andra som sa till dig att det är för sent för motor renovering. Helt enkelt du har ljugit till mig, oavsett hur du uppfattar detta poängen är att du saknar samvete, moral osv. Som jag sa till dig ” världen är liten”, kom ihåg mina ord!
Muamer Dedagic
john
Forumpolis
Firstname: John
Surname: Ignell

Post by john »

HOT HÖR INTE HEMMA PÅ DEN HÄR SIDAN!
SKÄRPNING AV DIG!
MVH JOHN STYRELSEN CRS!
John Ignell Enviken
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Mamko wrote:
Peter.N wrote:Dåligt oljetryck.
Hej!!
Föresten hur har det gått med motor byte. Du sa till mig att det är bara dåligt oljetrick och att det ventiler låter (inget farligt)! Du sa också att du visste inget mer. Trots kontakt med Dennis och andra som sa till dig att det är för sent för motor renovering. Helt enkelt du har ljugit till mig, oavsett hur du uppfattar detta poängen är att du saknar samvete, moral osv. Som jag sa till dig ” världen är liten”, kom ihåg mina ord!
Om man får veta att det är dåligt oljetryck när man köper bilen,tycker jag man får skylla sig själv om man kör med den...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... php?t=8844
För att kunna följa historien om en dålig?? affär, priset har ju inte diskuterats :roll:
Även om man byter motor för 30-40,000 så kan ju totalpriset bli rätt, bara förstapriset var ok.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
figgesoft
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm

Post by figgesoft »

Personangrepp hör väl absolut inte hemma här!
Köper man en defekt bil från början så får man väl räkna med lite utgifter?

kolla efter beg. motor:
www.fbt.se
www.returbilen.se
m.fl.
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Mamko

Post by Mamko »

Självklart att man blir irriterad. Jag ber om ursäkt medlemmar och alla andra som har uppfattat mina ord som hot.
Här är vi att dela erfarenheter, tips och råd .
Ursak till min må sega lilla utbrott är inte det materiella som går att ersätta utan hälso påfrestning . Att få
sona motor haveri mitt på motor vägen och med lunginflammation, känns inte speciellt roligt. Om det var tvärtom, då skulle jag rycka upp med varm te, erbjudande för övernattning eller anat av den sociala typen av hjälp. För de som tror att man kan leva ensam, behövs inte arrangera ”Renault Club” , forum platser osv.
Ännu en gång, ingen fizisk hot från min sida och ännu en gång ursekt till de som har uppfattat så.

MVH
Muamer Dedagic
Post Reply