Hittar inte tråden om hur man öppnar nyckelkortet...

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
sOFFe

Hittar inte tråden om hur man öppnar nyckelkortet...

Post by sOFFe »

Jag såg för någon månad sedan en tråd om hur man kan öppna nyckelkortet och fixa lossnade knappar men nu kan jag inte hitta tråden igen..... :(

Jag har provat sökfunktionen och gått igenom hundratals trådar utan att hitta igen den.

Någon som har bättre minne än mig och som vet var den finns?
Staffan Johansson
Laguna II 1,8 16V -01.
figgesoft
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm

Post by figgesoft »

vad för en bil gäller det?
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Post by Stymie »

___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
sOFFe

Post by sOFFe »

Tackar så mycket! :)

Jag har provat peta isär kortet nu med början där nyckeln sitter, det går bra drygt halva den långsidan men sedan känns det som jag kommer att bryta sönder den för att få upp mer.....

Någon som har öppnat kortet och har tips på hur man går till väga för att på ett säkert sätt få upp kortet?

Själv använde jag en spetsig skallpell och försökte skära upp efter innerkanten på lockets fasade kant, därefter/samtidigt följa efter med ett rakblad som brytverktyg för att få upp locket.

Det gick som sagt bra ända tills jag kom till rundningen vid hörnet, där blir det stopp. :(
Staffan Johansson
Laguna II 1,8 16V -01.
sOFFe

Post by sOFFe »

Hej Igen,

Jag följde länken från bilden i den tråden och hittade då firman www.keyrepair.co.uk som tydligen reparerar Renault-nycklar.

Är det någon härifrån som provat att skicka sina trasiga nycklar dit för att få dem lagade?
Staffan Johansson
Laguna II 1,8 16V -01.
Post Reply