Växellåda
Moderator: Forumpolisen
-
Växellåda
Växellådan krånglar som tusan på Renaultfemman.
Får endast i backen och 5an, men backen har på nått bytt plats så ligger neråt där 2an brukar ligga.. Är de något man kan göra något åt?
Får endast i backen och 5an, men backen har på nått bytt plats så ligger neråt där 2an brukar ligga.. Är de något man kan göra något åt?
Andreas Eriksson
??? kan inte tänka mig hur det skulle kunna bli så..
om det inte är något konstigt med länkaget fram till växellådan,verkar det kört,men jag kan inte förstå hur backen kan ligga bakåt istället för framåt...
om det inte är något konstigt med länkaget fram till växellådan,verkar det kört,men jag kan inte förstå hur backen kan ligga bakåt istället för framåt...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Kan det inte röra sig om en tidigare 5a, med rakställd motor? Då ligger väl backen jämte tvåan?Tony wrote:??? kan inte tänka mig hur det skulle kunna bli så..
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
-
De är en 88a så den har nog ingen rakställd motor.
Backen brukar ligga vänster/upp nu får man i den vänster/ner.
Inget motorfäste sprucket böt ut bussningar utan framgång. Plockat ner växelspaken ifall de skulle varit nånting där men kan inte se någonting som är fel.
Är nästan 100 på att de är 5an och inte 3an.
Är de bara att byta låda? Är de krångligt på en renault5 ? Vad skulle de kosta att lämna in den på växellådsbyte, finns lådor för 1500 på skroten.
Backen brukar ligga vänster/upp nu får man i den vänster/ner.
Inget motorfäste sprucket böt ut bussningar utan framgång. Plockat ner växelspaken ifall de skulle varit nånting där men kan inte se någonting som är fel.
Är nästan 100 på att de är 5an och inte 3an.
Är de bara att byta låda? Är de krångligt på en renault5 ? Vad skulle de kosta att lämna in den på växellådsbyte, finns lådor för 1500 på skroten.
Andreas Eriksson