Problem med ac clio 1.6 sportline -02

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
frasse1978
Posts: 1
Joined: 30 Jul 2008, 18:10
Location: Kalmar

Problem med ac clio 1.6 sportline -02

Post by frasse1978 »

Hej jag har ett problem med min ac. När jag köpte bilen så funkade acc:n men efter ett par dagar så var jag ute å körde och rätt som det var kom det bara varmluft, å då menar jag väldigt varmt. Spelade ingen roll vad jag gjorde utan det bara kom kokhet luft i bilen. Ac:n går och slangar och rör är iskalla så den biten verkar funka som det ska. Sen en dag så funkade det som vanligt igen men nu har samma sak hänt så nu kan jag bara få värme, ingen höjdare med 2 småbarn i bilen. Är det nån som kan tänka sig vad det kan vara och hur jag ska göra för att laga det, dvs vart saker å ting sitter etc. Har inte haft Renault tidigare så är inte så duktig på dom. Vore mkt tacksam för hjälp.

Mvh Andreas
Andreas Franzen
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Låter som någon reglermotor till spjällen sagt upp sig. Klart snabbast att felsöka med diagnosen, så kan man anfalla felet diekt, (förhoppningsvis) :twisted:
Det är inte långt till Ålem :wink:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Blackbird
Posts: 8
Joined: 24 Oct 2006, 21:48
Location: Smedjebacken

Post by Blackbird »

Har exakt samma fel på min. Kommer och går med jämna mellanrum. Vore intressant att vet hur det går för dig.
_____________________________
Clio 1.4 02:a
Joakim Pettersson
Smedjebacken (södra Dalarna)
peka
Posts: 2
Joined: 12 Oct 2008, 06:38
Location: mölltorp

Post by peka »

Är nybliven ägare av en clio sportline -02
men när jag körde hem den efter att jag köpt den och satte acc på auto 18grader, så blåste det varm luft på högsta effekt så jag blev tvungen att stänga av den.
när jag provade en stund senare funkade det !?
men när jag skulle höja värmen 1 grad blev det full fart på både värmen och fläkten igen.
vare tacksam om någon här känner igen felet och har löst det.
mvh peter
peter karlsson
Post Reply