Displayfråga för stereo.
Moderator: Forumpolisen
-
- Firstname: Roger
- Surname: Holm
Displayfråga för stereo.
Kanske det mest omtalade ämnet här på forumet, men jag har ej hittat svar på min fråga.
Jag vet att det finns adapters för att få displayen att fungera med annan stereo... Men om jag väljer bort displayfunktionen, kommer jag då att tappa den andra informationen som finns på displayen som t. ex klocka och temp eller är det endast stereoinfo man förlorar?
Jag vet att det finns adapters för att få displayen att fungera med annan stereo... Men om jag väljer bort displayfunktionen, kommer jag då att tappa den andra informationen som finns på displayen som t. ex klocka och temp eller är det endast stereoinfo man förlorar?
Mvh. R. Holm
Clio 1,5 dci Sport Tourer -13
-
Det blev en Sony CDX-GT 420 (med stöd för display och rattfjärr med hjälp av en adapter från Renault reservdelar.)
Denna stereo har även USB uttag på framsidan
Nu är det bara högtalarna som ska uppgraderas...
Hur ser originalkablarna ut till högtalarna? Värt att byta eller räcker det med den kvadrat de har i dag?
Och är det någon som har lyckas klämma in 6,5" i framdörrarna, samt bak i sin sénic.
PS. Min Sénic är från -00
Jag kommer ej att koppla in något externt slusteg.
Tacksam för öite feedback
Denna stereo har även USB uttag på framsidan
Nu är det bara högtalarna som ska uppgraderas...
Hur ser originalkablarna ut till högtalarna? Värt att byta eller räcker det med den kvadrat de har i dag?
Och är det någon som har lyckas klämma in 6,5" i framdörrarna, samt bak i sin sénic.
PS. Min Sénic är från -00
Jag kommer ej att koppla in något externt slusteg.
Tacksam för öite feedback
Mvh. R. Holm
kablarna brukar vara 0,75 dvs tunnast möjliga,skall du bara uppgradera lite känns det som ett stort jobb att stoppa i större kablar,dvs det kommer ta MYCKET längre tid än att byta ut komponenterna.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
-
0,75 var inte mycket att hurra för.
Men precis som du säger Tony. Det kommer att bli mer kabeldragning än något annat...
Det jag kommer att göra är att endast byta stereo och sedan "lite" bättre högtalare.
Men precis som du säger Tony. Det kommer att bli mer kabeldragning än något annat...
Det jag kommer att göra är att endast byta stereo och sedan "lite" bättre högtalare.
Tony wrote:kablarna brukar vara 0,75 dvs tunnast möjliga,skall du bara uppgradera lite känns det som ett stort jobb att stoppa i större kablar,dvs det kommer ta MYCKET längre tid än att byta ut komponenterna.
Mvh. R. Holm