konbane/ däck sparkar träff lunda (uppsala) 19/7 2008
Moderator: Forumpolisen
Falk wrote:Jag har snott idén med två lika tider från Värmlandsträffen.Tony wrote: smart då bestämmer inte väghållning och motorn om man vinner, då behöver man inte köra fortast för att vinna...
När alla som vill åka konbana har satt sina två likatidsrundor kan vi ju ha "fri" körning för de som vill jaga bästatider...
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland
http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ
Do as I say and never question what I do
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland
http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ
Do as I say and never question what I do
Jahapp, då har vi lyckats klara av Lunda/Stockholmsträffen mitt i semestertider.
Blev rätt trevligt även om uppslutningen kunde varit fetare...
Merparten av träffdeltagarna tog ut svängarna i A-sprinten. Kul!
Allra duktigast på att pricka två lika tider var Tim med Dahlbergs Spider. Ett års Automobilprenumeration gick till Tim.
Nästan lika bra skötte sig Dennis. Som den riktiga hedersknyffel han är avstod han sitt andrapris. Han övertalade Tim att ta sin årsprenumeration till firman så att de båda kunde njuta av den. Man får inte vara dum inte (trots att man är smålänning...).
Dennis manöver medförde att andrapriset, en trenummers provapå-prenumeration, på Automobil gick till tredjemannen, Allard.
Tredjepriset, även detta en trenummers provapå, gick till John.
Grattis gubbar!
Alla ni andra var naturligvis också jätteduktiga.
Detta gör vi om nästa år... fast värre...
Blev rätt trevligt även om uppslutningen kunde varit fetare...
Merparten av träffdeltagarna tog ut svängarna i A-sprinten. Kul!
Allra duktigast på att pricka två lika tider var Tim med Dahlbergs Spider. Ett års Automobilprenumeration gick till Tim.
Nästan lika bra skötte sig Dennis. Som den riktiga hedersknyffel han är avstod han sitt andrapris. Han övertalade Tim att ta sin årsprenumeration till firman så att de båda kunde njuta av den. Man får inte vara dum inte (trots att man är smålänning...).
Dennis manöver medförde att andrapriset, en trenummers provapå-prenumeration, på Automobil gick till tredjemannen, Allard.
Tredjepriset, även detta en trenummers provapå, gick till John.
Grattis gubbar!
Alla ni andra var naturligvis också jätteduktiga.
Detta gör vi om nästa år... fast värre...
Kul dag!
Här är några av de bilder som fastnade i kameran...
Kom ihåg att klicka på bilderna så ni ser dem i rätt upplösning.
Eftersnackstråd på Rejsa:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=48402
Här är några av de bilder som fastnade i kameran...
Kom ihåg att klicka på bilderna så ni ser dem i rätt upplösning.
Eftersnackstråd på Rejsa:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=48402
/Niklas Falk
riktigt kul, A-sprinten är riktigt krävande svårt att få ett bra flyt då avståndet mellan konerna ändrar sig hela tiden.
Upplägget med 2 identiska tider gjorde att alla hade lika lätt (läs svårt) att vinna oavsett vilken bil man körde.
Några av träffdeltagarna undrade varför inte klubbens Pr ansvarige fanns på plats.
Upplägget med 2 identiska tider gjorde att alla hade lika lätt (läs svårt) att vinna oavsett vilken bil man körde.
Några av träffdeltagarna undrade varför inte klubbens Pr ansvarige fanns på plats.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Var riktigt kul....som sagt sprinten krävde sin man (å kvinna)...Vi kör igen nästa år och hoppas då på ännu fler ekipage (var ca 21 bil iår av dom var det väl 12 som åkte konbana)
Efter att jag släppte ur luft ur däcken så gick Doffen riktigt bra i konbanan och jag snurrade bara en gång efter det men efter några varv så blev 2 an lite svår att få i men men den har fått en del stryk så det blir väl till å byta vxllåda
Gt turbon var även den kul att kränga runt i konbanan med
Det svåra var att ställa om mellan motorn bak och bakhjulsdrivet och motorn fram och framhjulsdrivet
Efter att jag släppte ur luft ur däcken så gick Doffen riktigt bra i konbanan och jag snurrade bara en gång efter det men efter några varv så blev 2 an lite svår att få i men men den har fått en del stryk så det blir väl till å byta vxllåda
Gt turbon var även den kul att kränga runt i konbanan med
Det svåra var att ställa om mellan motorn bak och bakhjulsdrivet och motorn fram och framhjulsdrivet
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Jag kunde tyvärr inte delta i träffen pga familjeskäl. Hoppas du kan respektera det Tony.Tony wrote:riktigt kul, A-sprinten är riktigt krävande svårt att få ett bra flyt då avståndet mellan konerna ändrar sig hela tiden.
Upplägget med 2 identiska tider gjorde att alla hade lika lätt (läs svårt) att vinna oavsett vilken bil man körde.
Några av träffdeltagarna undrade varför inte klubbens Pr ansvarige fanns på plats.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Japp kommer att köra om ett år igen så det är bara att komma upp...figgesoft wrote:detta lät ju riktigt festligt
Blir det något liknande om ett år igen?
Skulle vara kul att prova på, även om det är långt att köra (130mil)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Från en annan tråd
allerhed wrote:Jag har lagt upp de bilderna jag har tagit på flickr följ den här länken http://flickr.com/photos/allerhed/sets/ ... 263220963/
Mr Black Megane F7R
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Verkar ju ha varit kul. Synd att jag inte fick vara med i konbanan. Jag hann dessutom inte.
Men Mange, fick du pyspunka? Trodde du var snabbare än så.
Men Mange, fick du pyspunka? Trodde du var snabbare än så.
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland
http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ
Do as I say and never question what I do
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland
http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ
Do as I say and never question what I do
Nja... men får väl skylla på att jag inte vågade växla ner till 2an efter det att skrapet i vxllådan kom men det hade säkert gått att fila på den tiden men men inte illa för en bil från 1960
åkde dock 60.2 med GT turbon och 56 med spidern utan attack
hursom skoj var det
åkde dock 60.2 med GT turbon och 56 med spidern utan attack
hursom skoj var det
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.