konbane/ däck sparkar träff lunda (uppsala) 19/7 2008
Moderator: Forumpolisen
Vi skall käka lite mat inne i stan på kvällen (typ hardrock cafe)
Vilka vill haka på? Bindande anmälan eftersom vi skall boka bord
Listar de som jag vet skall med:
Tony
Dennis
Tim(olo)
Reneé
Mange
Dahlberg
Fortsätt i listan om ni vill vara med.
Vilka vill haka på? Bindande anmälan eftersom vi skall boka bord
Listar de som jag vet skall med:
Tony
Dennis
Tim(olo)
Reneé
Mange
Dahlberg
Fortsätt i listan om ni vill vara med.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
mange wrote:Vi skall käka lite mat inne i stan på kvällen (typ hardrock cafe)
Vilka vill haka på? Bindande anmälan eftersom vi skall boka bord
Listar de som jag vet skall med:
Tony
Dennis
Tim(olo)
Reneé
Mange
Dahlberg
Joakim +1
Fortsätt i listan om ni vill vara med.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Varit ute nu och "nuggat" bort den gamla grainingytan 2,0Kg kalltryck kändes ganska ok, vad tror Falk eller någon annan med erfarenhet av R-däckTony wrote:Tony wrote:camber är bra att ha på bana, kan bli giftigt...Dennis wrote:Krängaren fixad och sen har jag hittat lite camber också
R- däcken på 7,5x15" blir grejjer det,sitter precis vid skärmkanten Och Lätta är dom också
mm ja det är ju inte mina.. men det skall väl fixas någon gång, ganska lätt att få bort typ 20kilo på 4fälgar
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
R-däck... För banåka låter 2.0kg kalltryck mycket... För Konbana en helt annan story...Dennis wrote:Varit ute nu och "nuggat" bort den gamla grainingytan 2,0Kg kalltryck kändes ganska ok, vad tror Falk eller någon annan med erfarenhet av R-däckTony wrote:Tony wrote: camber är bra att ha på bana, kan bli giftigt...
mm ja det är ju inte mina.. men det skall väl fixas någon gång, ganska lätt att få bort typ 20kilo på 4fälgar
Jag brukar hamna kanske på 1.5 kalltryck på Clion fram på bana = runt 2.0 varmt. Bak spelar det inte så stor roll. Clion använder ju knappt bakhjulen... Framhjulsdrivna bilar bygger rätt mycket värme i framdäcken. Fast jag brukar börja kanske runt 1.8 innan körning och så släpper jag ut luft vartefter. På 968'an blir det annorlunda. Där är det mycket jämnare fram/bak.
För konbana, då man bara kör en minut åt gången, gäller generellt högre tryck. Svårt att få upp värme i hela stommen på däcket med så korta körpass. Kanske ca 1.8-1.9 fram kallt, så får man känna om det blir halt om man kör flera rundor i rad...
Gatdäck i konbana kräver ofta lite högre tryck än normalt för att inte gå på däcksidorna... kanske öka med 0.3-0.5kg. Beror på vilket gatdäck och profil...
Finns rätt mycket info på rejsa om man gräver lite i trådarna under "Däck för banåka".
Tackar för infon Falk Var nog inte helt fel ute då med 2,0, väger väl nästan tonnet på framvagnen Busade lite på service ytorna på vårat nedlagda krigsflygfält Så någon riktigt hög temp blev det aldrig.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Det börjar dra ihop sig till årets Stockholmsträff...
Vi hoppas på riktigt god uppslutning i konbanan. Vi kommer att köra Automobils A-sprintbana. Samma bana som Automobil använder i sitt A-test för att utvärdera testbilarnas chassieegenskaper. Banan har utformats av Jonas Jarlmark som är expert på chassiedynamik och förnärvarande jobbar bl.a. med SEAT's WTCC-team.
Den eminenta bilentusiasttidningen Automobil ställer upp med priser till de tre vassaste ekipagen. En årsprenumeration på Automobil går till den som vinner eventet. Det gäller att köra två rundor på så lika tid som möjligt. Andra och tredjepristagarna får varsin 3-nummers provapå-prenumeration.
www.automobil.se
Väl mött på Lunda.
Vi hoppas på riktigt god uppslutning i konbanan. Vi kommer att köra Automobils A-sprintbana. Samma bana som Automobil använder i sitt A-test för att utvärdera testbilarnas chassieegenskaper. Banan har utformats av Jonas Jarlmark som är expert på chassiedynamik och förnärvarande jobbar bl.a. med SEAT's WTCC-team.
Den eminenta bilentusiasttidningen Automobil ställer upp med priser till de tre vassaste ekipagen. En årsprenumeration på Automobil går till den som vinner eventet. Det gäller att köra två rundor på så lika tid som möjligt. Andra och tredjepristagarna får varsin 3-nummers provapå-prenumeration.
www.automobil.se
Väl mött på Lunda.
Trevligt Falk! Gött jobbatFalk wrote:Det börjar dra ihop sig till årets Stockholmsträff...
Vi hoppas på riktigt god uppslutning i konbanan. Vi kommer att köra Automobils A-sprintbana. Samma bana som Automobil använder i sitt A-test för att utvärdera testbilarnas chassieegenskaper. Banan har utformats av Jonas Jarlmark som är expert på chassiedynamik och förnärvarande jobbar bl.a. med SEAT's WTCC-team.
Den eminenta bilentusiasttidningen Automobil ställer upp med priser till de tre vassaste ekipagen. En årsprenumeration på Automobil går till den som vinner eventet. Det gäller att köra två rundor på så lika tid som möjligt. Andra och tredjepristagarna får varsin 3-nummers provapå-prenumeration.
www.automobil.se
Väl mött på Lunda.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Falk wrote:Det börjar dra ihop sig till årets Stockholmsträff...
Vi hoppas på riktigt god uppslutning i konbanan. Vi kommer att köra Automobils A-sprintbana. Samma bana som Automobil använder i sitt A-test för att utvärdera testbilarnas chassieegenskaper. Banan har utformats av Jonas Jarlmark som är expert på chassiedynamik och förnärvarande jobbar bl.a. med SEAT's WTCC-team.
Den eminenta bilentusiasttidningen Automobil ställer upp med priser till de tre vassaste ekipagen. En årsprenumeration på Automobil går till den som vinner eventet. Det gäller att köra två rundor på så lika tid som möjligt. Andra och tredjepristagarna får varsin 3-nummers provapå-prenumeration.
www.automobil.se
Väl mött på Lunda.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Jag har snott idén med två lika tider från Värmlandsträffen.Tony wrote: smart då bestämmer inte väghållning och motorn om man vinner, då behöver man inte köra fortast för att vinna...
När alla som vill åka konbana har satt sina två likatidsrundor kan vi ju ha "fri" körning för de som vill jaga bästatider...