Extraljus Laguna II
Moderator: Forumpolisen
Extraljus Laguna II
Vet någon om det finns s.k monteringssatser att köpa ? och i så fall var? monteringssats=hållare , ej elkomponenter
Toppen,tack för hjälpen, skall kolla,har för avsikt att montera 3 st Hella 3000 eller Bosch 225.or.
Roger
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by pert</i>
<br />På Biltema finns ett fäste du sätter bakom regskylten. Finns i två varianter, för två eller tre ljus. Kostar runt en hundring. Stag finns där också. Har själv moterat detta fäste och det verkar funka bra.
/Per
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Roger
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by pert</i>
<br />På Biltema finns ett fäste du sätter bakom regskylten. Finns i två varianter, för två eller tre ljus. Kostar runt en hundring. Stag finns där också. Har själv moterat detta fäste och det verkar funka bra.
/Per
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Lyfter en gammal tråd då ämnet ej är inaktuellt...
Jag håller nu på att montera x-lys på min. Har köpt biltemas plåt för montage bakom nummerplåt. Har för avsikt att montera (3 st) Hella Rallye 1000 FF (föregångare till 3000 compact). Lite funderingar dyker upp.
Har ni några tips på följande:
- Av/På-knapp inne i kupén? Vore ju snyggt att använda den blindknapp som sitter brevid farthållar/begränsar-knappen till vänster om ratten.
- Var tar man lämpligast helljussignalen till reläet? Gillar inte riktigt de där kabeltjuvarna.
- Ni som har satt hållaren bakom nummerplåten, har ni bara dragit i kofångarplasten? Jag funderar på att dra typ 6 skruvar i plasten samt mycket dubbelhäftande tejp mellan hållare och kofångare.
Jag håller nu på att montera x-lys på min. Har köpt biltemas plåt för montage bakom nummerplåt. Har för avsikt att montera (3 st) Hella Rallye 1000 FF (föregångare till 3000 compact). Lite funderingar dyker upp.
Har ni några tips på följande:
- Av/På-knapp inne i kupén? Vore ju snyggt att använda den blindknapp som sitter brevid farthållar/begränsar-knappen till vänster om ratten.
- Var tar man lämpligast helljussignalen till reläet? Gillar inte riktigt de där kabeltjuvarna.
- Ni som har satt hållaren bakom nummerplåten, har ni bara dragit i kofångarplasten? Jag funderar på att dra typ 6 skruvar i plasten samt mycket dubbelhäftande tejp mellan hållare och kofångare.
Martin Berg - Karlstad
Laguna II 2.0T -03 ClAff, faluröd metallic.
!!SÅLD!!
!!SÅLD!!
var det här! Har ännu bara fått dit 2. Det tredje är på väg.turbomart wrote:Har ni några tips på följande:
-Jag har fått ut insatsen som håller knappen. Skulle gå att sätta en knapp där. Grejen är ju att hitta en som passar in stilmässigt. Sen att ta sig igenom torpedväggen är ju ett annat aber...
-Med blodiga knogar, mycket svordomar och hemsnickrat specialverktyg så kan jag meddela att det är den orangea kabeln. Alltså, på baksidan av vänster lyse sitter en kontakt med 4 kablar. Hel-halv-parkljus-jord. Den orage går till helljuset. På den satte jag kabeltjuven.
-Precis vad jag gjorde. 6 skruvar i plasten och massor av dubbelhäftande tejp. Får väl se om det håller. Annars måste hela kofångarplasten av så man kan sätta muttrar på baksidan.
Sen ska man meka till stab-stag oxå. Pyssel-pyssel.
Martin Berg - Karlstad
!!SÅLD!!
!!SÅLD!!