Drivaxel vänster fram.
Moderator: Forumpolisen
Drivaxel vänster fram.
Drivaxeln vä. fram knackar. Kanske åker på att byta den framöver. Är det svårt att göra det själv?
Allmänna tips kring detta?
Bilen är en Megane kombi -99 1,6 16 vent.
Allmänna tips kring detta?
Bilen är en Megane kombi -99 1,6 16 vent.
Last edited by Thomas S on 01 Jul 2008, 13:21, edited 1 time in total.
Thomas Sunesson
Bytte precis mina men lämnade in dem. Min mek tog 400:- per sida, Autofrance har nya drivaxlar för ca 1300:- inkl moms. Om det är svårt att byta själv - vet ej. Har precis köpt Haynes men tycker att beskrivningarna på mycket är rätt så otydliga då bilderna inte är alltför detaljerade.
Uppsala
Renault Mégane 1.6 16V facelift -99
Billg mek!
Det var billigt! Volvo ska ha ca 1300 kr/sida för att byta. Om han gjorde det för 400 kr så kan det inte ta så lång tid? För dom pengarna är det ju inte ens värt att tänka på att göra det själv!Thomas A wrote:Bytte precis mina men lämnade in dem. Min mek tog 400:- per sida, Autofrance har nya drivaxlar för ca 1300:- inkl moms. Om det är svårt att byta själv - vet ej. Har precis köpt Haynes men tycker att beskrivningarna på mycket är rätt så otydliga då bilderna inte är alltför detaljerade.
ch kanske man behöver nåt specialverktyg!
//Thomas
Thomas Sunesson
Japp,
jag blev tipsad en billig och bra mek som jag anlitat efter att ha anlitat Upplands Motor tidigare. När bilen börjar bli äldre och garantierna är slut tycker jag inte det är lönt att betala 2-3 gånger mer för service och reparationer. Kan man dessutom köpa reservdelar från Autofrance så kommer man undan med väldigt låga service och reparationskostnader.
Dock kan han inte göra allt, bla så byter han inte kamrem på denna motor. Jag ska nu prova Solna Bilteknik för kamremsbyte och storservice (24000 mil...).
PS. Tror han nämde att det tog ca 45-60 min för byte. Torde stämma väl men hans timarvode. DS.
T
jag blev tipsad en billig och bra mek som jag anlitat efter att ha anlitat Upplands Motor tidigare. När bilen börjar bli äldre och garantierna är slut tycker jag inte det är lönt att betala 2-3 gånger mer för service och reparationer. Kan man dessutom köpa reservdelar från Autofrance så kommer man undan med väldigt låga service och reparationskostnader.
Dock kan han inte göra allt, bla så byter han inte kamrem på denna motor. Jag ska nu prova Solna Bilteknik för kamremsbyte och storservice (24000 mil...).
PS. Tror han nämde att det tog ca 45-60 min för byte. Torde stämma väl men hans timarvode. DS.
T
Uppsala