Trimchip
Moderator: Forumpolisen
Trimchip
Hej! Jag har en Laguna 2 -03 2.0T som jag skulle vilja chippa.
Är det någon här eller vet någon som har chippat sin bil?
Jag har inte hitta många som chippa dessa bilar , har ni här några tips om sidor som har trimchip??
Är det någon här eller vet någon som har chippat sin bil?
Jag har inte hitta många som chippa dessa bilar , har ni här några tips om sidor som har trimchip??
Mats Fredriksson Ort Värnamo
Renault Cotech
Renault Laguna II 2,0T -03
Renault Twingo -98
Renault Cotech
Renault Laguna II 2,0T -03
Renault Twingo -98
www.itsfun.nu bland annat.
"Renault Laguna 2.0 Turbo" 200 hk efter byte av chip, 175 hk original, 4900:- mont & klart.
De flesta firmor kan säkert fixa det.
"Renault Laguna 2.0 Turbo" 200 hk efter byte av chip, 175 hk original, 4900:- mont & klart.
De flesta firmor kan säkert fixa det.
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Är just nu inne i ett chipstimm...
Ringde till T.C.M (www.tmchiptuning.com) och hörde mig för. Pratade med Tomas och han verkade kunnig. Han hade även en del intressanta åsikter.
- Han kunde trimma min Laguna 2.0T.
- Utlovade ca +40hk och över 300Nm. Hemsidan säger +45hk/330Nm.
- Programering skulle ske via ODB-uttag.
- Pris 4500 monterat och klart
De kunde även ladda tillbaka original-pgm utan kostnad.
Han rekomenderade med eftertryck att behålla original luftfilter.
Han rekomenderade ej byte av avgassystem för denna trimnivå. Det behövdes dock om (när ) man ville nästa steg...
mao, enligt mig det mest attraktiva erbjudandet hittills för oss som går i chiptankar...
Ringde till T.C.M (www.tmchiptuning.com) och hörde mig för. Pratade med Tomas och han verkade kunnig. Han hade även en del intressanta åsikter.
- Han kunde trimma min Laguna 2.0T.
- Utlovade ca +40hk och över 300Nm. Hemsidan säger +45hk/330Nm.
- Programering skulle ske via ODB-uttag.
- Pris 4500 monterat och klart
De kunde även ladda tillbaka original-pgm utan kostnad.
Han rekomenderade med eftertryck att behålla original luftfilter.
Han rekomenderade ej byte av avgassystem för denna trimnivå. Det behövdes dock om (när ) man ville nästa steg...
mao, enligt mig det mest attraktiva erbjudandet hittills för oss som går i chiptankar...
Martin Berg - Karlstad
Laguna II 2.0T -03 ClAff, faluröd metallic.
!!SÅLD!!
Laguna II 2.0T -03 ClAff, faluröd metallic.
!!SÅLD!!
Men... varför skall chh hålla på å peta under sin huv? Han har väl redan effekt så det räcker?! Och på etanol dessutom?timolo wrote:TB Racing kommer att ha ett färdigt program inom de närmsta veckorna både för E85 och vanlig soppa chh kommer vara en av de första som får i den programvaran så får vi se vart effekterna landar
Kommentar chh?
Det låter ju helt klart intressant! Nu får man ju börja fundera om... Jag som nästan hade bestämt mig för T.C.M och sedan lägga till FlexTek för E85...
Håll tråden uppdaterad!
Martin Berg - Karlstad
Laguna II 2.0T -03 ClAff, faluröd metallic.
!!SÅLD!!
Laguna II 2.0T -03 ClAff, faluröd metallic.
!!SÅLD!!
Jag följer tråden med spänning! Håll den uppdaterad! Informera mig när ni har en färdig produkt!timolo wrote:I dagsläget såhär i halvlek så ligger effekten på 187hk 274nm med original laddtryck
Bränsleförbrukningen vid 90 ligger fortfarande runt 0.82
Jag kan även ställa upp med testrigg och verklighetsutcheckning i min nolltrea om så önskas .
Om man får önsketänka såhär under utveckligsskedet så skulle nog jag kunna tänka mig att betala extra för följande features:
- möjlighet att själv ladda tillbaka originalprogram
- möjlighet att välja olika program, typ: original/trim/ekonomi/styp/ren bensin/ren etanol/blandbränsle.
Hur kommer ni sälja produkten? Ladda via ODB eller bryta upp styrbox? Har ni någon produkt motsvarande BSR-PPC? I vilken härad hamnar priset?
Hur mäter ni och anger effekten? Är det beräknad vevaxel-effekt eller effekt på drivhjulen? Rullande landsväg eller Rototest?
Martin Berg - Karlstad
Laguna II 2.0T -03 ClAff, faluröd metallic.
!!SÅLD!!
Laguna II 2.0T -03 ClAff, faluröd metallic.
!!SÅLD!!
bränns i i orginalstyrbox, mäts i rullande landsväg,motoreffekt får man genom att ta drivhjulseffekt och lägga till drivlineförluster som man får när man rullar ut efter fullgasning..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
som tony skriver så bränns den nya programvaran in i originalboxen.
Efter konverteringen så går bilen enbart att köras på E85.
Kallstarterna blir kommande veckas lab samt boosta upp effekten ligger rätt mycket laddtryckspärrar i originalprogrammet som måste knäckas.
Konverteringen ca pris 8-9000 i dagsläget, en vecka tar konverteringen för att ställa in allt rätt.
BSRs PPC är något av det största sk*t som finns tyvärr det hänger rätt många såna lådor på deras vägg som varit rena katastrofen
Efter konverteringen så går bilen enbart att köras på E85.
Kallstarterna blir kommande veckas lab samt boosta upp effekten ligger rätt mycket laddtryckspärrar i originalprogrammet som måste knäckas.
Konverteringen ca pris 8-9000 i dagsläget, en vecka tar konverteringen för att ställa in allt rätt.
BSRs PPC är något av det största sk*t som finns tyvärr det hänger rätt många såna lådor på deras vägg som varit rena katastrofen
Tim Olofsson Olofström
R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
timolo wrote: ...en vecka tar konverteringen för att ställa in allt rätt.
Hoppsan... inge plug'n'play direkt... betyder det att varje bil får ett individanpassat program? Bromsar ni varje bil vid konvertering? Byts något annat än mjukvara (och sås...)?
Martin Berg - Karlstad
Laguna II 2.0T -03 ClAff, faluröd metallic.
!!SÅLD!!
Laguna II 2.0T -03 ClAff, faluröd metallic.
!!SÅLD!!
Har för mej att det snackades om att lägga bensinmappning i nödlägesprogramet. Då är man inte låst till E85. Tim har senaste infon.
Det exprimenteras kontinuerligt nu.
Det exprimenteras kontinuerligt nu.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
det är svårare första gången,så då tar det längre tid,finns massor med spärrar i orginalprogrammet, om du vill byta prylar innan är det ok, då blir bilen mappad för ändringarna,och ja bilen bromsas, den står i bänken när den mappas för att allt skall bli rätt..turbomart wrote:timolo wrote: ...en vecka tar konverteringen för att ställa in allt rätt.
Hoppsan... inge plug'n'play direkt... betyder det att varje bil får ett individanpassat program? Bromsar ni varje bil vid konvertering? Byts något annat än mjukvara (och sås...)?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
kommande veckan så ska vi se hur det går att lägga nödmappen så man kan köra den på vanlig 95oktan tills man hittar en mack me e85.
måndag kommer det ny program förhoppningsvis har alla laddtryckspärrar försvunnit samt hitta den lilla tryckläckan
måndag kommer det ny program förhoppningsvis har alla laddtryckspärrar försvunnit samt hitta den lilla tryckläckan
Tim Olofsson Olofström
R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling