Coilovers
Moderator: Forumpolisen
Coilovers
Hej på er.
Tänkte ändra köregenskaperna på min röda,och tycker mig genast hitta ett problem.....hittar inga h&r kit på deras hemsida som passar min bil hittade dock ett på k-tecracings hemsida,men kan inte riktigt se att det skulle gå att montera dem på min bil.........ser inte fjädern på främre dämparen lite väl stor ut?
http://www.k-tecracing.com/show_product ... 2411&pic=3
Vill ju inte lägga närmare 12´på ett par dämpare som inte passar.
Kul om någon tar sig tid att besvara mitt problem.
Magnus
Tänkte ändra köregenskaperna på min röda,och tycker mig genast hitta ett problem.....hittar inga h&r kit på deras hemsida som passar min bil hittade dock ett på k-tecracings hemsida,men kan inte riktigt se att det skulle gå att montera dem på min bil.........ser inte fjädern på främre dämparen lite väl stor ut?
Magnus
Magnus Corneliussen #1088
Göteborg
Clio Renaultsport 197
Göteborg
Clio Renaultsport 197
Re: Coilovers
fjädern är ju påstoppad åt fel håll,den lilla änden är ju uppåt,men skall vara neråt. topplagringen finns ju inte på bilden, tror inte att det skall vara något problem alls..muttern är ju ganska långt ner åxå... fjädern är ju ovanför däcketTribal wrote:Hej på er.
Magnus
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Coilovers
Tony wrote:fjädern är ju påstoppad åt fel håll,den lilla änden är ju uppåt,men skall vara neråt. topplagringen finns ju inte på bilden, tror inte att det skall vara något problem alls..muttern är ju ganska långt ner åxå... fjädern är ju ovanför däcketTribal wrote:Hej på er.
Magnus
-Undrar om detta är ett hopplock av k-tec själva,då jag aldrig sätt ett framsystem med så stor diameter på fjädrarna..60-70mm brukar väl vara normalt Tack iaf
Magnus
Göteborg
Clio Renaultsport 197
Göteborg
Clio Renaultsport 197
-
Om jag ändå hade en bil till, det tar ungefär två mnd att ta fram ett D2 system till clio sport-06 då dämparna måste skickas ivägrscliosport wrote:såna som jag har då D2 7500kr å då får du bestämma själv vilken hårdhet på fjädrar du vill ha å vilken dämpar kurva du vill ha... jag e sk*t nöjd med minna... finns på street performance göteborg å vi ska ha minst 10% rabatt det har jag fixat åt oss...
Hittade en coiloversats från KW, V3 heter den, kostar dock dubbelt så mycket, ställbar i alla lägen...
Göteborg
Clio Renaultsport 197
Göteborg
Clio Renaultsport 197
F´låt OT - men tack Emil. Den rabatten har vi nyttjat flera ggr, å Patrik é skitbra!rscliosport wrote:såna som jag har då D2 7500kr å då får du bestämma själv vilken hårdhet på fjädrar du vill ha å vilken dämpar kurva du vill ha... jag e sk*t nöjd med minna... finns på street performance göteborg å vi ska ha minst 10% rabatt det har jag fixat åt oss...
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.