Ingen kupévärme ECC:n,Megane II.Ev.upphakad spjällmotor.

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
anlu
Posts: 33
Joined: 07 Dec 2007, 20:37
Firstname: Anders
Surname: Lundberg
Location: Sundbyberg

Ingen kupévärme ECC:n,Megane II.Ev.upphakad spjällmotor.

Post by anlu »

Trots 27 på displayen.Har läst om de yttre givarna i H.backspegel alt.spjällmotorn i värme-pkt:et som tänkbara felkällor.
Jag fick bort spegelglaset, men lyckas inte "dela"huset.Sitter ju slitsar med tungor som man ska trycka på vad det verkar, för att komma åt givarkablaget.Tips mottages.

Har hittat uppgifter om impedans vid olika temp på en eng PDF, där står också att man måste klippa av kabeln, dvs inget kontaktstycke finnes.Och sen löda dit ev.ny.Löda är iofs inget problem för mig, men man vill ju ej helst ha sönder saker vid demontering.

Uppdaterat:nu fungerar plötsligt värmen igen.Misstänker att spjällmotorn som reglerar om flödet går via värmepaketet eller ej, hakade upp sig.I samband med att värmen försvann så hördes diffusa klonk/klickljud som jag trodde kom från framvagnen(se sep inlägg).Troligen var det från spjällmotorn som försökte "röra" på sig.Om det är ngn som vet hur/om man kommer åt den, får gärna ge tips.Om det skulle återkomma.
Anders Lundberg Sundbyberg/Linköping/Öland;Megane II,-05 CC 2.0 16V Turbo (F4RT).
Post Reply