Buller i kupen, Mengane COUPE 2.0

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
inzo

Buller i kupen, Mengane COUPE 2.0

Post by inzo »

har ett problem med att det bullrar som F-N i kupen när man kör :x, och när jag svänger höger så försvinner det... trodde det var dåliga hjullager först men då skulle det bullrat mer när man svänger..eller? har även hissat upp bilen och ryckt i hjulen men tycker inte att dem beter sig konstigt... någon som har någon aning om vad som kan orsaka detta buller?

tack för svar

\\ INZO
Tony
Forumpolis

Re: Buller i kupen, Mengane COUPE 2.0

Post by Tony »

inzo wrote:har ett problem med att det bullrar som F-N i kupen när man kör :x, och när jag svänger höger så försvinner det... trodde det var dåliga hjullager först men då skulle det bullrat mer när man svänger..eller? har även hissat upp bilen och ryckt i hjulen men tycker inte att dem beter sig konstigt... någon som har någon aning om vad som kan orsaka detta buller?

tack för svar

\\ INZO
Kan vara ett hjullager som låter,när du svänger höger tar du bort belastningen på innerhjulet och det tystnar..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
ansk@hotmail.com

Re: Buller i kupen, Mengane COUPE 2.0

Post by ansk@hotmail.com »

Tony wrote: Kan vara ett hjullager som låter,när du svänger höger tar du bort belastningen på innerhjulet och det tystnar..
Ja precis så var det på min bil. Det var ett fruktansvärt oljud som i stort sett försvann (temporärt) vid sväng åt ena hållet. Byte av kombinerad enhet lager och nav, tydligen kallad "hub", löste problemet.
Anders Skelander
Post Reply