Handbroms Megane?
Moderator: Forumpolisen
Handbroms Megane?
Handbromsen på min Megane tar väldigt högt upp. Hur justera? Justera vid hjulen, vid spaken eller bägge?
Tack på förhand!
Tack på förhand!
P-O Fyhr
Volvo V70 2,4T AWD Automat -00
Renault BA-Mégane -97
Renault BA-Mégane -97
Bromsbackarna några månader gamla bara....ska det hela vara självjusterande?
Testar i morgon! Tack för tipset!
Testar i morgon! Tack för tipset!
Last edited by CP2 on 06 Mar 2008, 21:32, edited 1 time in total.
P-O Fyhr
Renault BA-Mégane -97
Renault BA-Mégane -97
och eftersom det är självjusterande skall man INTE justera vajrarna utan att laga funktionen så det blir självjusterande igen.. vårat klimat med salt och annat sk*t förstör bilar..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
"Stjäl" frågan
När min bil ändå skall in på service för lite bromsjox å så kanske det är lika bra att kolla konditionen i bromstrummorna? Min handbroms tar mycket högt upp med (upptäckte jag igår) och det är några år sedan trummorna plockades ner och rengjordes samt smörjdes/fettades in inuti.
Att "självjustera" kanske man kan testa, men - hur ofta behövs bromsbackar och sånt bytas ut när man har trumbroms bak? Har hört runt 12 000 mil, men det är säkert beroende på hur bilen används - klimat etc.
Förstå-sig-påare, vad anser ni?
När min bil ändå skall in på service för lite bromsjox å så kanske det är lika bra att kolla konditionen i bromstrummorna? Min handbroms tar mycket högt upp med (upptäckte jag igår) och det är några år sedan trummorna plockades ner och rengjordes samt smörjdes/fettades in inuti.
Att "självjustera" kanske man kan testa, men - hur ofta behövs bromsbackar och sånt bytas ut när man har trumbroms bak? Har hört runt 12 000 mil, men det är säkert beroende på hur bilen används - klimat etc.
Förstå-sig-påare, vad anser ni?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.