RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Till salu nytt projekt.

Berätta om ditt bilprojekt eller renovering. Endast Renaultbilar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Nu har jag 3v ledigt, så nu skall bilen bli färdig snart hoppas jag,har en körning den 1maj jag vill vara med på...
idag blev det inte mycket gjort,hämtade en clio 16v till en kompis.. men jag tog ner tank och pump/pumpfäste från en gte som skall på den sista,även tryckt ner en kylare ,tajt som bara den men det skall gå, har även kopplat färdigt enl tysk schemat, när jag monterat bränslepumpen och satt dit alla jordningar skall jag se om det är något liv i elsystemet.. friskt kopplat hälften brunnit.. hoppas inte
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Implosion
Posts: 37
Joined: 15 May 2007, 17:52
Location: Borlänge
Contact:

Post by Implosion »

När du är klar med detta så kan du ju alltid översätta de tyska instruktionerna till svenska. :wink:

Skicka gärna upp lite fler bilder på vrålåket. Kul som fasen att få se hur det artar sig!
Jonas Andersson

Renault R5 GTE -88 under renovering
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

kopplat i instrumentbrädan,en bränslepump och stoppat i ett batteri,första felet var att ena blinkerslampan inte var i stoppad rätt, sedan funkade dom som var tänkt,fick allt att funka som tänkt utom bränslepumpen,och när jag fick den att funka,så ville inte startmotorn gå.??
kom ganska snabbt på att jordningen inte var som jag trodde,så efter en fulkoppling med startkablar,verkar det som allt jag provat funkar.

En annan konstig sak ,då jag har vita lysen måste jag ha färgade lampor,dom hade satt en lampa fel en enpolig lampa där det skall vara 2poligt,men det satt rätt på andra sidan
[smilie=crazy.gif]
skall fixa jorningarna i morgon,och jobba vidare. men det verkar som att tyskarna har rätt... [smilie=001_005.gif]
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Bränsletankar på plats inkl slangar, förutom tankanslutningen,som kräver lite jobb
börjat med anslutningen till kylaren,skall förhoppningsvis vara på plats i morgon, så att det går att hälla på vätska.
Sedan skall avgassystemet ihop,olja i motor och låda. och vrida om nyckeln och se om det funkar... [smilie=o16.gif] lr om det är [smilie=9898.gif]
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

här jobbas det på. med denna hastighet så är du ju snart färdig. Bra jobbat :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
figgesoft
Posts: 1864
Joined: 21 Aug 2003, 07:33
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm
Location: Landskrona
Contact:

Post by figgesoft »

hehe du är ju färdigt tills nästa helg i den här farten! :D
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

går sakta framåt, idag har jag meckat lite så att kylare får plats, vilket krävde lite kap och svets,fick flytta på tomgångsmotorn åxå. har satt dit fästen för expansionstanken och tändspolen, och monterat alla kylarslangar utom den nedre på kylaren som kräver lite ombyggnad.. som allt annat gör med en konstig motor [smilie=mad2.gif] och i helgen blir det inte mycket gjort,skall till tyskland,och nästa skall jag jobba i skogen, så man kan ju undra hur fan man skall bli klar till rejs den 1maj...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Tumic
Posts: 349
Joined: 10 Sep 2007, 22:05
Location: Sundsvall

Post by Tumic »

Här händer det saker, fick hem min bil idag, haft dåligt med tid och motivationsbrist som hette duga, men när den väl står på gården så kan man inte låtabli, bott i bilen hela dagen tror jag :D Men nu till saken, vi vill se bilder! helst på motorutrymmet :)
Jesse Westerlund
Timrå


Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

du får stänga av telefonen så inte tanten kan nå dig sen jobbar du 22h/dygn då e den färdig innan nästa helg :lol:
Tim Olofsson Olofström

R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Image

Image

Image

Image
hänger en blivande rejs bil på lyften brevid..
Image
utanför garaget
Image
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

ser bra ut :D . har dennis börjat med fuegon?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Jag började för 10år se'n :oops: avbrutit, startat på nytt avbrutit, men nu jädrar anoda :D
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

jo ja vet 8) men vågade inte skriva "igen" :lol: håller tummarna på att du får ihop den
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Han har för många bilar,sedan har han samma "problem" som alla andra som har en sambo. :wink:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Bagarn's barn :cry:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply