Vad jobbar folket med som är i detta forum?
Moderator: Forumpolisen
Lite bilder från mitt jobb.
Det finns olika sorters smällor, baksmälla, flugsmälla och ...
Lite bilder på vad jag jobbar med.
Röntgar en nästan färdig dubbelventil, utloppet saknas.
Här kan man se röntgenfilmen och röntgenröret med dess öga där strålningen kommer ut.
Här röntgar jag en "tjocka Berta". Svetsskarven är 55 mm tjock och hade en exponerinstid på 15 minuter per filmläge. 12 filmlägen på denna skrav.
Det finns olika sorters smällor, baksmälla, flugsmälla och ...
Lite bilder på vad jag jobbar med.
Röntgar en nästan färdig dubbelventil, utloppet saknas.
Här kan man se röntgenfilmen och röntgenröret med dess öga där strålningen kommer ut.
Här röntgar jag en "tjocka Berta". Svetsskarven är 55 mm tjock och hade en exponerinstid på 15 minuter per filmläge. 12 filmlägen på denna skrav.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Jag försökte röntga en skarv på 75 mm, med ett röntgenrör som klarar av 65 mm. Då hade jag en exponeringstid på 90 minuter.figgesoft wrote:Låter som om du har gott med fikapauserJohan wrote:Lite bilder från mitt jobb.
Efter tre exponeringar gick röntgenröret sönder.
30 sekunder är de kortste exponeringstiderna, då är det mer spring än kafferast.
Johan Larsson, Säffle
"Fröken utanför"
Fröken utanför - det är jag det....
Jag är en vanlig tråkig högskolestudent på 22år som läser på Sjuksköterskeprogrammet på högskolan dalarna i Falun.
Till sommaren har jag sommarvikariat på IVA (intensivvårdsavdelningen) på Falu lasarett.
Dock så bestämde jag mig för att göra revolt mot mina förälldrar när jag gick i högstadiet, och valde därför fordonsprogrammet - tro mig när jag säger att jag var en usel fordonsstudent!
Efter ett år på fordonsprogrammet valde jag inriktningen "skogsmaskins teknik" på Alfta skogstekniska maskinskola i hälsingland... Var minst lika usel student där... Alltså intresset för maskiner och motorer har jag, jag är inte helt blåst, men jag kan inte mycket!
Som tur var så tyckte lärarna om mig (var ensam tjej bland 35 elever) så jag fick bra betyg, och nu läser jag på högskolan och håller mig till ett ämne jag är bra på och förstår!
Jag är en vanlig tråkig högskolestudent på 22år som läser på Sjuksköterskeprogrammet på högskolan dalarna i Falun.
Till sommaren har jag sommarvikariat på IVA (intensivvårdsavdelningen) på Falu lasarett.
Dock så bestämde jag mig för att göra revolt mot mina förälldrar när jag gick i högstadiet, och valde därför fordonsprogrammet - tro mig när jag säger att jag var en usel fordonsstudent!
Efter ett år på fordonsprogrammet valde jag inriktningen "skogsmaskins teknik" på Alfta skogstekniska maskinskola i hälsingland... Var minst lika usel student där... Alltså intresset för maskiner och motorer har jag, jag är inte helt blåst, men jag kan inte mycket!
Som tur var så tyckte lärarna om mig (var ensam tjej bland 35 elever) så jag fick bra betyg, och nu läser jag på högskolan och håller mig till ett ämne jag är bra på och förstår!
Charlotte Skoglund
Sjksköterskestudent vid högskolan dalarna i Falun.
Kör en vit Renault Laguna från 1997
Re: "Fröken utanför"
Pluggar i falun? de gör min lille bror lilla Lars, du kanske vet vem han är?Charlotte wrote:Fröken utanför - det är jag det....
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Re: "Fröken utanför"
Ja, kanske det... Det är ju bara typ 5000 studenter på högskolan... Men faktum är att jag känner en som heter Lars...mange wrote: Pluggar i falun? de gör min lille bror lilla Lars, du kanske vet vem han är?
Charlotte Skoglund
HAHAmange wrote:jo ja vet finns en del studenter där men han heter iaf Lars Janard å kommer från avesta, har jobbat på kåren i falun (iaf tidigare) och åker Clio 16 V
Han är tillsammans med Elin, eller hur!!!
Hälsa från Charlie, Karins kompis - Han vet vem jag är!
Kul!
Charlotte Skoglund
Världen är liten ibland.
Johan Larsson, Säffle
jepp... ska även vara med på invigningen av Siba Falun på måndag =)
Då lär det vara folk där =D
Då lär det vara folk där =D
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Det öppnar på Tisdag tror ja.. ska vara där måndag tisdag i allafall..
vet dock inte vart.. men ni har väl någe köpcentrum där antar ja =)
vet dock inte vart.. men ni har väl någe köpcentrum där antar ja =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531