Renault R5 GTE -1988- Implosion
Moderator: Forumpolisen
värt att tänka på. om man handlar prylar till gtturbo får man enorm camber. som syns på bilder på min sida..Implosion wrote:Ok, tack. =)
Finns det några vettiga väghållningsprylar att köpa i Sverige då?
Bara hittat utomlands annars. Hittade en coiloversats från K-tec. Är det någon annan som beställt därifrån?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
clio baccara, R19txe , megane coupe , clio sport, mm dvs typ alla småbilarna med skivor bak...Joakim16v wrote:R19 16v, R5 GTE och Clio 16v (ev. även RSI) har samma skivor bak, ingen mening att byta dem...Tony wrote:dom främre passar fram och dom bakre passar bak...Implosion wrote:En liten fråga angående bromsar nu;
Passar dom främre skivorna från R19 både fram och bak på min R5:a?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
inline ,har det kittet fast det som är fel dvs offline.. inte jag som köpte.Implosion wrote:Yes, men jag hittade "ULTIMATE COILOVERS (NON GT TURBO)" på K-tec.
Då fanns det två versioner; Inline och offset. Någon av dessa bör ju vara rätt.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Jag har handlat ifrån reichhard och jag skickade ett mail dit och berättade att jag hade problem med tyskan på sidan och beställde delarna via ett mail iställe. jag bifogade artikelnummer med mera. Sedan fick jag ett mail tillbaka att jag skulle föra över pengar på ett konto, sagt och gjort sedan 3 veckor senare dök det upp grejer.
Jesse Westerlund
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tony wrote:inline ,har det kittet fast det som är fel dvs offline.. inte jag som köpte.Implosion wrote:Yes, men jag hittade "ULTIMATE COILOVERS (NON GT TURBO)" på K-tec.
Då fanns det två versioner; Inline och offset. Någon av dessa bör ju vara rätt.
Hur mycket gick det kalaset på, med frakt och allt?
Jonas Andersson
Renault R5 GTE -88 under renovering
Renault R5 GTE -88 under renovering
som sagt inte jag som köpte...och jag betalade inte heller följde med nytt till bilen...Implosion wrote:Tony wrote:inline ,har det kittet fast det som är fel dvs offline.. inte jag som köpte.Implosion wrote:Yes, men jag hittade "ULTIMATE COILOVERS (NON GT TURBO)" på K-tec.
Då fanns det två versioner; Inline och offset. Någon av dessa bör ju vara rätt.
Hur mycket gick det kalaset på, med frakt och allt?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Fy fan för återfallsvinter säger jag bara!
Drygt att pilla med bilen när man bara har en carport att vara i. Kallt om inte annat.
Tog en tripp till Örebro idag i alla fall. Släppte av sambon på ikea, och själv kikade jag lite på Micro, och sen Biltema (läs feltema) på hemvägen.
Köpt fördelarlock och rotor nu iaf, samt ett nytt luftfilter. Får väl se om biltemaprylarna håller.
Nu går jag och väntar på bättre mekarväder, eller möjligen en billig garageplats. Hyr ett garage just nu i ett "slumområde" här i Borlänge, men det får fungera som förråd så länge, för jag har ingen större lust att meka där.
Så om det finns någon i Borlänge med omnejd som har en garageplats till övers (gärna med lyft, verktyg, svets, kompressor, lackeringsutrustning samt en lackerare som jobbar gratis) så är jag intresserad!
Fasen att man inte är välbetald alltså. Känns inte som att järnvägsbranschen är någon guldgruva direkt.
Drygt att pilla med bilen när man bara har en carport att vara i. Kallt om inte annat.
Tog en tripp till Örebro idag i alla fall. Släppte av sambon på ikea, och själv kikade jag lite på Micro, och sen Biltema (läs feltema) på hemvägen.
Köpt fördelarlock och rotor nu iaf, samt ett nytt luftfilter. Får väl se om biltemaprylarna håller.
Nu går jag och väntar på bättre mekarväder, eller möjligen en billig garageplats. Hyr ett garage just nu i ett "slumområde" här i Borlänge, men det får fungera som förråd så länge, för jag har ingen större lust att meka där.
Så om det finns någon i Borlänge med omnejd som har en garageplats till övers (gärna med lyft, verktyg, svets, kompressor, lackeringsutrustning samt en lackerare som jobbar gratis) så är jag intresserad!
Fasen att man inte är välbetald alltså. Känns inte som att järnvägsbranschen är någon guldgruva direkt.
Jonas Andersson
Renault R5 GTE -88 under renovering
Renault R5 GTE -88 under renovering
Fasen att det ska vara så stort navhål på renaulthjul.
Någon som vet vart man kan vända sig för att få navhålet utsvarvat och eventuellt få plåtisarna breddade?
Sen antar jag att det är någon (kan denne någon vara Tony?) som vet hur pass feta däck man kan sätta på R5:an utan att behöva modifiera hjulhusen?
Hade tänkt mig 15" fälgar, samt en sänkning.
195/45-15 borde således vara alldeles ypperligt, men på begagnatmarknaden finns betydligt fler 195/50-15.
Hittade för övrigt en R5:a med äckligt snygga fälgar (dock en riktig tattarsänkning, då bilen i fråga står i en svacka )
Någon som vet vart man kan vända sig för att få navhålet utsvarvat och eventuellt få plåtisarna breddade?
Sen antar jag att det är någon (kan denne någon vara Tony?) som vet hur pass feta däck man kan sätta på R5:an utan att behöva modifiera hjulhusen?
Hade tänkt mig 15" fälgar, samt en sänkning.
195/45-15 borde således vara alldeles ypperligt, men på begagnatmarknaden finns betydligt fler 195/50-15.
Hittade för övrigt en R5:a med äckligt snygga fälgar (dock en riktig tattarsänkning, då bilen i fråga står i en svacka )
Jonas Andersson
Renault R5 GTE -88 under renovering
Renault R5 GTE -88 under renovering
195/50-15 skall inte vara något problem,lite större än orginal men inte överdrivet, fälgar bör vara runt Et 35 om dom är 7 tum.
med minimala justeringingar,kan man ha 7*17 med 215/35-17 så 15" är nemas problemas...
Antar ett du syftar på Biltema fälgar. leta efter en lokal verkstad lr någon du kanske känner som jobbar på en...
med minimala justeringingar,kan man ha 7*17 med 215/35-17 så 15" är nemas problemas...
Antar ett du syftar på Biltema fälgar. leta efter en lokal verkstad lr någon du kanske känner som jobbar på en...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen