Backsensorn fungerar inte - Laguna II
Moderator: Forumpolisen
Backsensorn fungerar inte - Laguna II
Noterade nyligen att backsensorn på vår Laguna II kombi från 2002 slutat fungera.
Det vanliga pipet när man lägger i backen är borta och sensorerna indikerar inget bakom bilen.
Vad göra och vad kan vara fel? (Hörde pipet vid 1 tillfälle idag när jag la i backen...)
Hälsningar Jörgen
Det vanliga pipet när man lägger i backen är borta och sensorerna indikerar inget bakom bilen.
Vad göra och vad kan vara fel? (Hörde pipet vid 1 tillfälle idag när jag la i backen...)
Hälsningar Jörgen
brukar bli ett längre pip första gången, jag hade kabelbrott bakom stötfångaren,är typ 0,0005mm2 kabel och kontakterna 0,5mm stora,kan bli mycket sk*t i dom kontakterna,rekomenderar att ta ner stöten bak och kolla läget...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Fler med samma problem
Här har ni en till med samma problem, skillnaden var bara att min lät som "hesa fredrik" i miniatyr innan den la av helt. Troligen dåliga kontakter vilket även indikerats av tidigare svar.
Är det någon som kan ange en bra länk till en beskrivning/skiss över var kopplingarna sitter eller fixar det sig bara man plockar ned "bakdelen"?
Är det någon som kan ange en bra länk till en beskrivning/skiss över var kopplingarna sitter eller fixar det sig bara man plockar ned "bakdelen"?
Michael Nilsson Laguna Initiale -02
Re: Fler med samma problem
fixar sig när man tar ner stöten...Mini wrote:Här har ni en till med samma problem, skillnaden var bara att min lät som "hesa fredrik" i miniatyr innan den la av helt. Troligen dåliga kontakter vilket även indikerats av tidigare svar.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Ta loss sensorerna?
Tack för tipsen!
Vet någonom och hur man kan ta bort sensorerna och kolla kontakterna utan att behöva montera bort kofongaren bak?
Kollade under och det finns enhel del sk*t och grus m.m. pga det utsatta läget...
Jörgen
Vet någonom och hur man kan ta bort sensorerna och kolla kontakterna utan att behöva montera bort kofongaren bak?
Kollade under och det finns enhel del sk*t och grus m.m. pga det utsatta läget...
Jörgen