Renault Sport Enthusiast Days...

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Falk

Renault Sport Enthusiast Days...

Post by Falk »

[dream-on mode]

"Renault Sport Enthusiast Days" snurrar ju på nere i det riktiga Europa. Jag tror att man har events i Frankrike, Belgien och UK. Vore ju kul om Sverige kunde vara värd för en tillställning. Hyfsat exotiskt för grodätarna (och övriga européer) att komma upp till midnattsolens och isbjörnarnas land för att gasa lite på bana, t.ex. Gotland Ring, med sina Renault Sporter...

http://www.renault-sport.com/en/journee ... e_circuit/

Kanske nå't för klubben att stressa Renault Nordic till att ta tag i nå't sådant... :roll:

[/dream-on mode]
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
Johan

Post by Johan »

Idéen är god.
Men jag tror först att vi får åka ned till Frankrike för att visa att vi finns.
Sedan kan vi hoppas på att vinna deras intresse att åka hit upp.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
mange
Forumpolis

Post by mange »

som sagt iden är god gäller bara att förankra den hos Renault i Sverige 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Falk

Post by Falk »

mange wrote:som sagt iden är god gäller bara att förankra den hos Renault i Sverige 8)
Något för klubbens representanter att kolla upp kanske... 8)
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

kmfdm

Re: Renault Sport Enthusiast Days...

Post by kmfdm »

Falk wrote:[dream-on mode]

"Renault Sport Enthusiast Days" snurrar ju på nere i det riktiga Europa. Jag tror att man har events i Frankrike, Belgien och UK. Vore ju kul om Sverige kunde vara värd för en tillställning. Hyfsat exotiskt för grodätarna (och övriga européer) att komma upp till midnattsolens och isbjörnarnas land för att gasa lite på bana, t.ex. Gotland Ring, med sina Renault Sporter...

http://www.renault-sport.com/en/journee ... e_circuit/

Kanske nå't för klubben att stressa Renault Nordic till att ta tag i nå't sådant... :roll:

[/dream-on mode]
...Säkert enklare och säkrare att anmäla sig å åka ner till Frankrike själv.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Falk

Re: Renault Sport Enthusiast Days...

Post by Falk »

kmfdm wrote:...Säkert enklare och säkrare att anmäla sig å åka ner till Frankrike själv.
Eller så kan man byta bilmärke... :roll:

Vad ska man i Frankrike och göra... :wink:
Det roliga vore ju att få hit cirkusen.
Om man bara vill köra behöver man ju inte krångla till det genom att åka till Frankrike, eller att blanda in Renault eller klubben, finns ju massor med banträffar...
Att få hit Renault Sport Enthusiasts från andra länder skulle ju bidra till att höja intresset i Sverige för Sportiga Renaulter...

Fast, vad vet väl jag...
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

mange
Forumpolis

Post by mange »

Falk wrote:
mange wrote:som sagt iden är god gäller bara att förankra den hos Renault i Sverige 8)
Något för klubbens representanter att kolla upp kanske... 8)
Vi har en hel del uppgifter men skall iaf ta upp det med de andra inget är omöjligt. Måste dock få backup från Renault nordic för att kunna driva något sådant. skulle som sagt göra under för märkets ryckte :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
kmfdm

Post by kmfdm »

Då fortsätter vi att drömma lite så länge, och kanske byter bil 8) till något som det står "Sport" på där bak. Fast det finns såna trimdekaler att köpa å klistra på har jag sett. Mégane M5-Sport kanske :o
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

Falk

Post by Falk »

[smilie=eclipsee_steering.gif] [smilie=biggrin5.gif] [smilie=biggrin5.gif]
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

sik

Post by sik »

kmfdm wrote:Då fortsätter vi att drömma lite så länge, och kanske byter bil 8) till något som det står "Sport" på där bak. Fast det finns såna trimdekaler att köpa å klistra på har jag sett. Mégane M5-Sport kanske :o
Om du vill så kan jag skicka mitt "sport" märke jag hade på Clio´n 8) Onödig vikt hehe
Marcus Gustafsson.
Aínt boiling rise, just burning rubber
kmfdm

Post by kmfdm »

sik wrote:
kmfdm wrote:Då fortsätter vi att drömma lite så länge, och kanske byter bil 8) till något som det står "Sport" på där bak. Fast det finns såna trimdekaler att köpa å klistra på har jag sett. Mégane M5-Sport kanske :o
Om du vill så kan jag skicka mitt "sport" märke jag hade på Clio´n 8) Onödig vikt hehe
Frestande förslag. Smycken på bilen är fräckt :lol: Men det lär inte ge tillträde till Renault Sport entusiast-dagar. Styr tillbaka till det tråden handlar om....
Hur många "Sportiga" Renaulter säljs det i Sverige? Skulle det vara lönande för Renault att dra igång en sån grej för att höja statusen på varumärket? Hur många nya köpare får man på det? Marginellt, tror jag. Klämmer man fram lite mera prestandabilar (som är snåla på drivmedel) och klär dem i annorlunda karosser än standardbilarna kanske några frestas att gå över.
Renault är lite för tråkig för att locka ny publik från andra sportiga bilar. Men det kanske ändrar sig? Lite intimare samarbete med Nissan, så :shock:
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

figgesoft
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm

Post by figgesoft »

Kolla på E-bay dem har dekaltrim ;) www.ebay.co.uk
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
ALLARD

Post by ALLARD »

kmfdm wrote:
sik wrote:
Frestande förslag. Smycken på bilen är fräckt :lol: Men det lär inte ge tillträde till Renault Sport entusiast-dagar. Styr tillbaka till det tråden handlar om....
Hur många "Sportiga" Renaulter säljs det i Sverige? Skulle det vara lönande för Renault att dra igång en sån grej för att höja statusen på varumärket? Hur många nya köpare får man på det? Marginellt, tror jag. Klämmer man fram lite mera prestandabilar (som är snåla på drivmedel) och klär dem i annorlunda karosser än standardbilarna kanske några frestas att gå över.
Renault är lite för tråkig för att locka ny publik från andra sportiga bilar. Men det kanske ändrar sig? Lite intimare samarbete med Nissan, så :shock:
Varför denna pessimism mot nåt roligt som ger bra PR både för märket man "brinner" för och den egna klubben som kunde vara assisterande vid ett ev. arrangemang?
Andreas Allard - Megane Sport
kmfdm

Post by kmfdm »

ALLARD wrote:
kmfdm wrote:
sik wrote: Om du vill så kan jag skicka mitt "sport" märke jag hade på Clio´n 8) Onödig vikt hehe
Varför denna pessimism mot nåt roligt som ger bra PR både för märket man "brinner" för och den egna klubben som kunde vara assisterande vid ett ev. arrangemang?
:) Inte alls pessimist! Realist. Renault har väl en hel del att tävla emot när det gäller sportiga bilar? Hur många Mégane RS rullar det på vägarna här? Hur många finns det i klubben? Det vore givetvis super om det gick att få till entusiastdagar för Renault i Sverige, med bankörning etc. Så då är det väl bra om någon tar tag i det. :) Brinner gör man väl, men brinner man för mycket kan man lätt bli (ut)bränd.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

Post Reply