RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Till salu nytt projekt.
Moderator: Forumpolisen
spray färg från plastic padding,skulle vara lite stryktåligare, till att lacka motorrum odul står det på...dock så räckte inte färgen och hittade inte samma,verkar som jula bytt sedan jag handlade,så jag köpte annan,och dom reagerade på varandra så för att lacka färdigt måste jag hitta någon som säljer plastic paddings spray färger... jula har bara underredsmassan kvar.......HJÄLP.....Tumic wrote:vad använde du för lack till motorutrymmet?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
svart bil nu?? då hade jag tagit ett varv med sprutan hos lackeraren..Tumic wrote:okey, de var ju inge vidare =/ jag skall nämligen lackaom mitt motorutrymme med och även det skall bli svart för att inte skära sig allt för mycket mot utsidan.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Testade mitt Snap off nav i bilen idag, nu hamnar ratten Ännu längre bak, började även att fixa en framvagnsbalk till,skall blästra div delar till den på jobbet imorgon,sedan skall allt lackas och lådan snyggas till sedan kan motorn och lådan mm monteras på motorbalken..
Nejnej, ingen svart bil, men en annan nyans av blått på utsidan mot för orginal.har även varit tvungen och rostlagat lite i motorutrymmet så måste på med färg av den anledningen med. inte så roligt med olika nyanser av blått på bilen. när motorn ser så pass fräsh ut så vill man att allt runt om under huven ska se lika bra ut med.Tony wrote:svart bil nu?? då hade jag tagit ett varv med sprutan hos lackeraren..Tumic wrote:okey, de var ju inge vidare =/ jag skall nämligen lackaom mitt motorutrymme med och även det skall bli svart för att inte skära sig allt för mycket mot utsidan.
Jesse Westerlund
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
kunde inte lackeraren lackat i motorrummet ???Tumic wrote:Nejnej, ingen svart bil, men en annan nyans av blått på utsidan mot för orginal.har även varit tvungen och rostlagat lite i motorutrymmet så måste på med färg av den anledningen med. inte så roligt med olika nyanser av blått på bilen. när motorn ser så pass fräsh ut så vill man att allt runt om under huven ska se lika bra ut med.Tony wrote:svart bil nu?? då hade jag tagit ett varv med sprutan hos lackeraren..Tumic wrote:okey, de var ju inge vidare =/ jag skall nämligen lackaom mitt motorutrymme med och även det skall bli svart för att inte skära sig allt för mycket mot utsidan.
Har hittat färg och lackat motorrummet.. har även tvättat en framvagnsbalk och blästrat delar till den och lackat allt, idag tvättade jag en växellåda,den skall få en lack den åxå,och lite andra delar som skall blästras.
AAOOUUU Framvagnen ser ju chromad ut
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
skvalpskott i tråget, hittade en intressant sak när jag bytte oljetråg... vilken skillnad på skvalpskott... gissa vilken som sitter på clio 16v??
är lite camber,med gtt fjädring..
Hela veckan har folk som kommer in i verkstan sagt "den där motorn, skall väl inte sitta i den där,det får väl aldrig plats"
men det gör den
Hela veckan har folk som kommer in i verkstan sagt "den där motorn, skall väl inte sitta i den där,det får väl aldrig plats"
men det gör den
Finns ju gott om 5or med F7P.. Klart det går.. Man behöver väl inte enskapa nåt i balkarna? Då är det mer imponerande med F7P/F4R i Twingo, vilket också har gjorts, men betydligt färre gånger..
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm