Lite råd o fakta
Moderator: Forumpolisen
Lite råd o fakta
Haen R19 16 V 1992 på G.Någon som vet lite fakta om denna bil typ hkr(har sett lite olika uppgifter),toppfart, 0 till 100.toppfart ,osv. Start motorn är paj ,problem att få tag i ? Vad brukar man få se upp med på dessa bilar.Tycker att den på något vis är rätt tuff.Kom loss o hjälp mig Har haft en del R 5 gte o en R5 GT Turbo som jag tyvärr sålde.
Tja, jag vet en del om den modellen.. Har kört runt i två och äger visst en tredje..
137 hkr original med kat
0-100 på 7.9 enl tillv. (Det vill jag se bvis på dock )
220+ toppfart (testad )
Startmotor: Bildelsbasen
Största problemet är tidigare ägare och rost, främst i bakre hjulhuskanterna. Växellådan kan också gå om man har lite otur, men det brukar gå att hitta begagnade som funkar. Bakaxeln är också en liten problempunkt, de verkar värre att få tag på begagnade, men det går som sagt. Men jag kommer nog inte bry mig om att leta reda på fler begagnade, det ska gå att sätta in fjäderben från första modellen volvo s/v40 och bara kapa fjädern till lämplig längd
Startmotorn är lite pillig att få dit på plats i bilen, men det går.. Sitter på baksidan av motorn.
137 hkr original med kat
0-100 på 7.9 enl tillv. (Det vill jag se bvis på dock )
220+ toppfart (testad )
Startmotor: Bildelsbasen
Största problemet är tidigare ägare och rost, främst i bakre hjulhuskanterna. Växellådan kan också gå om man har lite otur, men det brukar gå att hitta begagnade som funkar. Bakaxeln är också en liten problempunkt, de verkar värre att få tag på begagnade, men det går som sagt. Men jag kommer nog inte bry mig om att leta reda på fler begagnade, det ska gå att sätta in fjäderben från första modellen volvo s/v40 och bara kapa fjädern till lämplig längd
Startmotorn är lite pillig att få dit på plats i bilen, men det går.. Sitter på baksidan av motorn.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Joakim16v wrote:Tja, jag vet en del om den modellen.. Har kört runt i två och äger visst en tredje..
137 hkr original med kat
0-100 på 7.9 enl tillv. (Det vill jag se bvis på dock )
220+ toppfart (testad )
Startmotor: Bildelsbasen
Största problemet är tidigare ägare och rost, främst i bakre hjulhuskanterna. Växellådan kan också gå om man har lite otur, men det brukar gå att hitta begagnade som funkar. Bakaxeln är också en liten problempunkt, de verkar värre att få tag på begagnade, men det går som sagt. Men jag kommer nog inte bry mig om att leta reda på fler begagnade, det ska gå att sätta in fjäderben från första modellen volvo s/v40 och bara kapa fjädern till lämplig längd
Startmotorn är lite pillig att få dit på plats i bilen, men det går.. Sitter på baksidan av motorn.
Man tackar .Vad ska man ge för en sådan? den är avställd mkt lite rost.Den har ny kamrem ska in på bes.Har gått ca 16500 mil.Kojolpaket från SAM.Nya fälgar split från aez med nya däck 205x40x17
Avställd? 4-5000 kanske.. har den godkänd besiktning? I så fall lite mer.. Då den är avställd måste den hämtas med släp, bogsering är inte tillåtet. Personligen anser jag 17" för stort på den bilen.. 16" med 205/40 funkar bra i min mening.
Besiktigad och skattad så kan den nog vara värd 12-15 skulle jag tro.. men det beror ju på skicket, lite svårt att avgöra utan att se den.. I slutändan är det ju vad du känner som avgör hur mycket den är värd, vad svider i plånboken?
Besiktigad och skattad så kan den nog vara värd 12-15 skulle jag tro.. men det beror ju på skicket, lite svårt att avgöra utan att se den.. I slutändan är det ju vad du känner som avgör hur mycket den är värd, vad svider i plånboken?
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
ä 17" är inte för stort, får det plats så är det ok... annars gör man som jag så får det plats...Joakim16v wrote:Avställd? 4-5000 kanske.. har den godkänd besiktning? I så fall lite mer.. Då den är avställd måste den hämtas med släp, bogsering är inte tillåtet. Personligen anser jag 17" för stort på den bilen.. 16" med 205/40 funkar bra i min mening.
Besiktigad och skattad så kan den nog vara värd 12-15 skulle jag tro.. men det beror ju på skicket, lite svårt att avgöra utan att se den.. I slutändan är det ju vad du känner som avgör hur mycket den är värd, vad svider i plånboken?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Köpte du bilen ?
var nämligen sugen på den ja också. Är det den på bilden så är det inte Kjolpaket från sam och 17" split och 3" utblås. Allt utom fälgarna är original och 17" var inga split så vitt ja såg, vet ej vart han fått det ifrån.
Dock ser bilen jäkligt fin ut för så pass gammal.
var nämligen sugen på den ja också. Är det den på bilden så är det inte Kjolpaket från sam och 17" split och 3" utblås. Allt utom fälgarna är original och 17" var inga split så vitt ja såg, vet ej vart han fått det ifrån.
Dock ser bilen jäkligt fin ut för så pass gammal.
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002: