Tänkte det var dags för en uppdatering här.Mathias wrote:Hej,
jag heter Mathias Asp, är 24 år och ensamstående, ursprungligen östgöte, men f.n. studerande och boende i Växjö i djupaste Småland. Är utbildad systemvetare (data/IT) och läser nu ett extra (5:e) år för att bredda mina kunskaper och invänta soluppgången inom IT-branschen. [;)]
Jag är framförallt R8/R10-freak, men intresserad av de flesta Renaultmodellerna, gamla som nya. Renaultintresset har mycket att göra med att min farfar en gång i tiden ägde en R8 och en R10, och farsan två olika R8:or och en R10:a. Skaffade en R10 -67 år 2000, som jag sedan gjort en mindre renovering på och som jag far runt med på olika träffar, på sommaren. Har en R10 -68 i bruksskick, som jag räddade från skroten för två år sedan och som ska renoveras och bli en veteranbruksbil, samt en R10 -69 reservdelsbil.
Har en R8/R10-site, som jag startade lite som ett fritidsintresse, då det inte fanns några svenska sidor om R8:an eller R10:an. Är också lite aktiv i fiskeklubben hemmavid som webbansvarig för deras hemsida.
Drömbilar för mig är bl.a. R8 Gordini, Renault Alpine A110, Cliosport, Clio V6 och Spider.
Har flyttat till Norge för ca 1,5 vecka sedan. Börjat jobba som dataprogrammerare i Larvik på norska sydostsidan, ca 12 mil söder om Oslo.
Vad det gäller bilarna så är min vita R10 -69 reservdelsbil såld sedan drygt ett år tillbaka. 2006 köpte jag också en Dauphine Gordini -65, som besiktades hösten 2007.