Renault 5 TXE -89
Moderator: Forumpolisen
Renault 5 TXE -89
Hej!
Undrar om det är några sk. barnsjukdomar på renault 5:orna som man bör se efter med.
Står ev i begrepp att köpa en sådan, var och tittade på den igår, lite fix finns det, som handbromswire som ska bytas, se över bromsar i övrigt, bilen har stått stilla sedan sent i sommras. Batteriet var dött, motor och vxl.låda skulle va bra i den, men har inte startat den ännu så jag vet inte hur motorn går ännu, men den ska igång innan jag köper den naturligtvis.
Priset? Ca 2000:- Kanske inte mycket att tveka på, nåt lite ytrost finns det på den, men inte genomrostat på nåt ställe.
Tacksam för svar!
Naturligtvis skulle detta varit på köpråd, kanske polisen kan flytta det så det blir rätt?
Undrar om det är några sk. barnsjukdomar på renault 5:orna som man bör se efter med.
Står ev i begrepp att köpa en sådan, var och tittade på den igår, lite fix finns det, som handbromswire som ska bytas, se över bromsar i övrigt, bilen har stått stilla sedan sent i sommras. Batteriet var dött, motor och vxl.låda skulle va bra i den, men har inte startat den ännu så jag vet inte hur motorn går ännu, men den ska igång innan jag köper den naturligtvis.
Priset? Ca 2000:- Kanske inte mycket att tveka på, nåt lite ytrost finns det på den, men inte genomrostat på nåt ställe.
Tacksam för svar!
Naturligtvis skulle detta varit på köpråd, kanske polisen kan flytta det så det blir rätt?
Peter Uhlin, HAGFORS
Renault Laguna -97 2,0
Renault Laguna -97 2,0
Det låter som du har koll på det mesta.. Generellt på renault av de årsmodellerna är det hjulhuskanterna bak som rostar sönder.. Låter som att det är rätt pris för en sån bil.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Tack för svaret, då bör det väl inte bli några större överraskningar om jag förstått det rätt, fast gamla bilar är ju gamla bilar så säker ska man ju aldrig va. Men man ska väl ha tur nån gångJoakim16v wrote:Det låter som du har koll på det mesta.. Generellt på renault av de årsmodellerna är det hjulhuskanterna bak som rostar sönder.. Låter som att det är rätt pris för en sån bil.
Peter Uhlin, HAGFORS
Renault Laguna -97 2,0
Renault Laguna -97 2,0