R16 TS köpes
Moderator: Forumpolisen
R16 TS köpes
Finns det någon i vårt avlånga land som har en R 16 TS stående och som vill sälja den till mig.
Skicket är inte det väsentligaste.
Bra betalt för rätt bil.
Bra betalt för rätt bil.
Bozze
TX fanns men de är inte så vanliga samt att den inte hade de dubbla fyrkantiga stålkastarna i sverige (så den ser ut som en vanlig TS fast den har insprutning).
Jag har faktiskt en röd -75 TSA (automat) som kanske är tillsalu, den är så gott som rostfri samt med grymt fin inredning men behöver lack, broms samt motorjobb.
Jag har faktiskt en röd -75 TSA (automat) som kanske är tillsalu, den är så gott som rostfri samt med grymt fin inredning men behöver lack, broms samt motorjobb.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
- Magnus Bjelk
Hmmm minnet sviket. Har för mig att jag sett en när jag var liten som hade vanliga grillen, insprutning och det stod TX på men jag kan ha fel... det var länge sedanMagnus Bjelk wrote:R16 TX har inte insprutning
Bozze: Leta på... skall ha dig i åtanke om det dyker upp något
- Magnus Bjelk
O.T Var det 17 ts insprut eller något special special?
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
- Magnus Bjelk
haha då kanske jag mindes rätt ... På retron fanns det insug för dubbla weber/dellorto till 16 men dom var vridna så att förgasarna låg ovanför ventilkåpan mycket tufft men kanske inte så kul om bensinen råkar åka åt fel håll och spraya över fördelaren
-
Re: R16 TS köpes
HejBozze wrote:Finns det någon i vårt avlånga land som har en R 16 TS stående och som vill sälja den till mig.
Bra betalt för rätt bil.
Jag har en Renault 16 TS årsmodell 1976 som har stått i garaget 10 år är du intresserad hör av dig till 070-2392282 Rolf
Rolf Björk
Re: R16 TS köpes
4år gammal trådholmsveden wrote:HejBozze wrote:Finns det någon i vårt avlånga land som har en R 16 TS stående och som vill sälja den till mig.
Bra betalt för rätt bil.
Jag har en Renault 16 TS årsmodell 1976 som har stått i garaget 10 år är du intresserad hör av dig till 070-2392282 Rolf
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen