Byta bort clion =/ några tipps på detta fel?
Moderator: Forumpolisen
Byta bort clion =/ några tipps på detta fel?
Hej,
tänker byta bort min clio 2.0 mot en ford puma och får pengar mellan.
Puman ska tydligen vara helt felfri, förrutom detta:
Så här skriver nuvarande ägaren,
Vad gäller ”tomgångs problemet” så märks det bara ibland precis vid gassläpp vid motorbroms. Sen hackar det bara till en snabbis för att sedan försvinna. Jag vet inte riktigt vad det är, vet inte vad jag ska titta efter men de fixade till det enkelt på förra servicen så det är inte någon stor grej.
Jag vet att ni på detta forum är mycket kunniga, så jag vore tacksam om ni kunde svara om ni tror att det är ett lätt problem eller ett svårt.
mvh//Robert
tänker byta bort min clio 2.0 mot en ford puma och får pengar mellan.
Puman ska tydligen vara helt felfri, förrutom detta:
Så här skriver nuvarande ägaren,
Vad gäller ”tomgångs problemet” så märks det bara ibland precis vid gassläpp vid motorbroms. Sen hackar det bara till en snabbis för att sedan försvinna. Jag vet inte riktigt vad det är, vet inte vad jag ska titta efter men de fixade till det enkelt på förra servicen så det är inte någon stor grej.
Jag vet att ni på detta forum är mycket kunniga, så jag vore tacksam om ni kunde svara om ni tror att det är ett lätt problem eller ett svårt.
mvh//Robert
Hej Robert!
Så du ska åka Ford?
Men lite tips kan du väl få! Kolla på tomgångsmotorn så den inte kärvar, eller kolla efter läckor vid vaccumslangar, Spraya lite startgas över vaccumslangar då bilen går på tomgång, ändrar den varv har du en läcka där. Ja, det är iallafall det första som jag skulle titta efter. Lycka till!
Så du ska åka Ford?
Men lite tips kan du väl få! Kolla på tomgångsmotorn så den inte kärvar, eller kolla efter läckor vid vaccumslangar, Spraya lite startgas över vaccumslangar då bilen går på tomgång, ändrar den varv har du en läcka där. Ja, det är iallafall det första som jag skulle titta efter. Lycka till!
Peter Uhlin, HAGFORS
Renault Laguna -97 2,0
Renault Laguna -97 2,0
Re: Byta bort clion =/ några tipps på detta fel?
ÖÖ inte skulle jag köpa en bil med samma fel som ständigt återkommer... Om det inte är en stor grej, varför är det då inte fixat innan du får bilen?Drulefar wrote:Hej,
de fixade till det enkelt på förra servicen så det är inte någon stor grej.
mvh//Robert
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----