Race koppling
Moderator: Forumpolisen
Race koppling
HEJ är ny här på forumet. jag undrar vart man kan köpa eftermarknads kopplingar till renault 5 GTE motorn.
Niklas Kedén
Samma tips som vanligt
Autofrance brukar vara billigast på renaultdelar. hans telnummer finns på www.autofrance.se
Autofrance brukar vara billigast på renaultdelar. hans telnummer finns på www.autofrance.se
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
ja om man vill ha en orginal koppling, men inte om man vill ha en race som det står i rubrikenmange wrote:Samma tips som vanligt
gå in på enem.se sedan finns det en reservdelssida har för mig det finns där... skall kolla...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Race koppling
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=23kedjan wrote:HEJ är ny här på forumet. jag undrar vart man kan köpa eftermarknads kopplingar till renault 5 GTE motorn.
Jesse Westerlund
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
vad har du gjort åt motorn?? lr varför skall du ha en starkare koppling ?? om man använder den rätt håller orginalet..kedjan wrote:har köpt en koppling nu, köpte en från biltema... får se hur länge den håller men o andrasidan så kostade den 900 spänn så de är skitsamma om den pajjar. hehe
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Jag har fjölat ner en b18FT, så det är ju lite mer effekt i den. sen har ja trimmat den me diverse saker... han som jag köpte motorn av sa att den kopplingen var ny då, men den slira så fort man höjde laddet... därför undrade ja lite om race koppling.Tony wrote:vad har du gjort åt motorn?? lr varför skall du ha en starkare koppling ?? om man använder den rätt håller orginalet..kedjan wrote:har köpt en koppling nu, köpte en från biltema... får se hur länge den håller men o andrasidan så kostade den 900 spänn så de är skitsamma om den pajjar. hehe
Niklas Kedén
ok då blir det lite mer vrid,kan ju vara lönt att köpa lite bättre,om det inte håller så länge ,är inte så roligt att plocka bort lådan hela tiden..
-
stämmer nog bra men enl Stacke på Pean gjorde det minimalt med förstärkt tryckplatta om man inte hade en lamell med bättre bett i, det är ju lamellen som är friktionen..rscliosport wrote:du behöver en hårdare tryck platta kan jag lova det e den och inte orkar hålla i när laddet kommer och inte lamellen...