Beter sig som den vill
Moderator: Forumpolisen
Beter sig som den vill
Har en megane 1,6 8v -96 Ibland startar han på första försöket ibland 2-3dje..Har upptäckt en spricka på kontakten mellan grenröret o avgasröret..ser ut som ngn har varit där o svetsat , kan det bero på detta?
Ibland går han jättebra men idag senast strular han vill inte starta får prova 2-3ggr o gasa så startar han. Tror inte det e tändstiften ,men har l'äst på forumet att tändimpuslgivare kan vara ngt? Uppskattar om ngn kan komma me ngt bra råd.
Ibland går han jättebra men idag senast strular han vill inte starta får prova 2-3ggr o gasa så startar han. Tror inte det e tändstiften ,men har l'äst på forumet att tändimpuslgivare kan vara ngt? Uppskattar om ngn kan komma me ngt bra råd.
J-S. Andersen
- figgesoft
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
kolla :
tänspolarna (så du har gnista),
tändkablarna,
kolla så där inte är sprickor i slangen till mapsensorn (svart liten låda med en slang ovanför bromscylindern),
tändlägesgivaren.
Sök på forumet så hittar du nog mer. Skriv gärna här senare om ditt resultat, för att hjälpa andra sökande.
Ps.
Jag har en stor spricka i mitt grenrör, den startar o går ändå.
(Ska bytas snart). ds.
tänspolarna (så du har gnista),
tändkablarna,
kolla så där inte är sprickor i slangen till mapsensorn (svart liten låda med en slang ovanför bromscylindern),
tändlägesgivaren.
Sök på forumet så hittar du nog mer. Skriv gärna här senare om ditt resultat, för att hjälpa andra sökande.
Ps.
Jag har en stor spricka i mitt grenrör, den startar o går ändå.
(Ska bytas snart). ds.
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
- figgesoft
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
Står du framför bilen så på höger sida på torpedväggen ovanför bromscylindern.figgesoft wrote: kolla så där inte är sprickor i slangen till mapsensorn (svart liten låda med en slang ovanför bromscylindern),
Där går en slang till den från insuget på motorn och tre kablar.
Kolla slangen så den är hel.
Svänghjulsgivaren hittar du mellan blocket och växellådan, den brukar spöka när det kommer vintersmuts på den , salt o dyl.
Spraya med 5-56 så brukar det lösa sig om det är den. Kolla även eventuella kontakter (efter ärj) och vakumslangar.
Är bensinfiltret igensatt?
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430