Fönsterlisten på bakrutan kass.
Moderator: Forumpolisen
Fönsterlisten på bakrutan kass.
Kom ut häromdagen för att finna att listen runt bakrutan börjat släppa. Ett mindre kul problem. Försökt få den i rätt läge igen genom att dra på kanterna så den skulle "ploppa" tillbaka men den verkar har gett sig, för den är slapp och vill inte ge med sig. Fattar inte riktigt hur det kunnat hända under natten. Tror det varit någon som varit på och pillat.
Är det någon som har tips om hur man ska kunna fixa det? Jag tänkte att den får stå i garaget några dagar så det verkligen torkar sen försöka limma med silikon lr ngt.
Någon som har varit med om detta förut och/eller har något bättre tips att lösa detta? Tror det blir väldigt dyrt och lämna in eftersom då måste de ta bort hela rutan. ärr en renault laguna halvkombi. - 99
Är det någon som har tips om hur man ska kunna fixa det? Jag tänkte att den får stå i garaget några dagar så det verkligen torkar sen försöka limma med silikon lr ngt.
Någon som har varit med om detta förut och/eller har något bättre tips att lösa detta? Tror det blir väldigt dyrt och lämna in eftersom då måste de ta bort hela rutan. ärr en renault laguna halvkombi. - 99
Robert Johansson.
Tydligen kan man inte ta silikon runt listen/rutan sa det på mekonomen och bilisten. Då fanns det risk för att det istället kunde spricka och hela rutan gick sönder.
Vet inte riktigt vad jag ska göra för att fixa det längre. Tänkte ja ska kika förbi hos nån glasmästare senare idag och kolla om det vet hur man kan göra kanske. Vägrar lämna in den för flera tusen.
Vet inte riktigt vad jag ska göra för att fixa det längre. Tänkte ja ska kika förbi hos nån glasmästare senare idag och kolla om det vet hur man kan göra kanske. Vägrar lämna in den för flera tusen.
Robert Johansson.