Vad är skillnaden på Pegga-åkarna å tex Clio Sportåkarna, eller ja -Renaultåkare över lag? Är det mera vrid i Pegga-klubbenTony wrote:personligen tror jag att det är tämligen hopplöst projekt att klubben själva skulle få ihop så mycket folk att det skulle gå att köra bana,visst andra klubbar klarar det,men tex psc dom verkar ju ha oändligt mycket mer folk som har en peugeot som dom skruvat lite med för att använda till ban/kon körning och även rattlås..
Dom flesta som äger en renault och hänger här har den till A-->B körning utan något som helst intresse till att använda den till något annat.
det ser man ju på forumet problem sidan är väldigt välbeökt med folk som har trasiga Lag II, lr någon med start problem, lr trasig tändspole.tex
hur många banprojekt finns det,som det ämnas köras med inte många..
Sett någon som håller på med ett motorbyte till en bil som inte har den motorn lr något annat konstigt dom behöver hjälp med, enda jag kan tänka mig är någon som skall stoppa i en 4** motor i en gte,men jag har nästan aldrig sett någon,vart tar alla vägen??
varför tar ingen tex en cliosport motor och stoppar i en lag1 från 115hk till 172hk på ett kick..lr finns det några som gjort något galet motorbyte som vi inte hört talas om..,lr någon som turbokonverterat någon sug motor???
Har vi projekt som aldrig blir klara (även jag) jag lyckades komma iväg en gång förra året hoppades på fler men nu blev ju bilen lite mindre,men hoppas på att kunna vara tillbaka iår igen med annan bil
Dom få som finns bor så långt från varandra så att det inte är ekonomiskt försvarbart att köra så långt.därför får vi förlita oss på andra klubbar som vi kan åka med...
För det är väl så att även Pegga-nissarna bor på olika ställen i Sverige, och har långt att åka. Är det så att större delen av CRS medlemmar har äldre bilar som man helst bara "tittar på", inte umgås mera intensivt med?
Alla kanske skulle vara roade av att inte bara åka från A till B, utan att utveckla sig å körningen lite...tills dess är man hänvisad till Need For Speed