Originalstereo och mp3... och lite högtalare

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Chateau Renault

Originalstereo och mp3... och lite högtalare

Post by Chateau Renault »

Hello. Originalstereon i min Laguna, tror den kallar sig Tuner list el likn, är inget under av ljudkvalitet och hanterar inte mp3, så det skulle vara intressant att byta. Har fått tips om en Radiosat 8200 som suttit originalmonterad i en Megane '07 och har försökt ta reda på data om den och om den kan klara mp3, utan att få någon klarhet. Allt jag hittat om den här modellen på nätet är skrivet på franska :( Oui! Pardon! Så - det var mina franskakunskaper.
Är det någon av er som har koll på vad Radiosat 8200 är för apparat och vad den kan?

Och så högtaleriet, kan någon rekommendera några riktigt bra utbyteshögtalare till originalarna som går smidigt att byta i dörrarna fram och bak utan att mecka sönder allting för att få plats. Ska det vara 5.25" med separata diskanter både bak o fram, eller har man koaxialer i bakdörrarna?

Det lackar mot jul, jag tror jag lackar ur...
Christian N
Laguna II '02 V6
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

orginal sitter det kit både fram och bak,hur man än gör så sätt inte koaxialer fram,då låter det nere vid knäna... jag kör med blaupunkt stereo,har skitit i allt vad fjärr och display heter..kör med DLS fram orginal bak och låda i bagaget, enda sättet om man vill ha bra ljud är en låda...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply