RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Till salu nytt projekt.

Berätta om ditt bilprojekt eller renovering. Endast Renaultbilar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

fuzzion wrote:Varför har man tidigare byggt en bil som inte är gjord för att köras? :roll:
undrar jag åxå,dom som gjort den säger att dom inte hade tid,men dom säger att dom skulle fixa den efter mässan,men jag tror inte på det,man får ju inte mer tid om man klipper av alla kablar och kastar tanken.. :?: :?: :? :?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
WoxY
Posts: 55
Joined: 29 Jul 2003, 20:25
Location: Oslo Norway
Contact:

Post by WoxY »

det var väl det som va tanken när dom sålde 5:an att den skulle få rätt ägare ? och det har den verkligen fått också..
Smoke tires not drugs
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

japp har prylarna och intresset..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

... och inte minst kunnandet och möjligheten till *tiiiiiiden*
Good luck! :D
Renée Håkansson, CRS #31
*** Det finns en Renault för varje tillfälle - och ett tillfälle för varje Renault! ***
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Miss Mégane wrote:... och inte minst kunnandet och möjligheten till *tiiiiiiden*
Good luck! :D
fast man får ju höra från kärringen att man håller på med bilen hela tiden,och gillar att kolla på bilar på tv....så det är ett jäkla tjat om bilar ,bilar ... hela tiden...tror inte det är mer populärt om jag började intressera mig för andra tjejer istället för bilen.. :wink: :wink:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

ja nog har du ett "litet" jobb framför dig såg bra ut när jag var uppe förra torsdagskvällen men kromet måste du göra något åt de passar inte på en racebil :lol:
Tim Olofsson Olofström

R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

fast man får ju höra från kärringen att man håller på med bilen hela tiden,och gillar att kolla på bilar på tv....så det är ett jäkla tjat om bilar ,bilar ... hela tiden...tror inte det är mer populärt om jag började intressera mig för andra tjejer istället för bilen.. :wink: :wink:
Tja, men det är ju så, att det är alltid något man lägger tiden på. Hade det inte varit på bil, så hade du kanske suttit och spelat Counterstrike, glott på hockey, fjällvandrat, plockat svamp eller... tja...
Jag tror också att damen föredrar bilintresse framför intresse för andra tjejer! :)

Apropå ditt inlägg, kom att tänka på när Jocke & jag var på uteserveringarna i Turkiet och jag hade koncentrationssvårigheter, var smått okontaktbar och huvudet gick fram och tillbaka ivrigt spanades och dreglandes. Snygga medelhavsgrabbar? Oh no, men en jädra massa trevliga Renaulter!!! :D 8)
Renée Håkansson, CRS #31
*** Det finns en Renault för varje tillfälle - och ett tillfälle för varje Renault! ***
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

timolo wrote:ja nog har du ett "litet" jobb framför dig såg bra ut när jag var uppe förra torsdagskvällen men kromet måste du göra något åt de passar inte på en racebil :lol:
varför kan inte racebilar ha krom,har inte dom som kör race råd att lacka fälgarna i någon färg lr varför måste dom bara vara grundlackade i vitt..(ingen som tog åt sig nu va) :wink: :wink: jag har en Bling racebil 8) tyvärr så har jag lite för STORA bromsar så jag får åka med 17" vilket hämmar prestanda och höjd på bilen,men jag kände på coiloversen idag dom verkar jäkligt hårda,så det kan nog bli bra,tyvärr är det GTT ben så jag skall handla övre infästning till gtt så blir det smutt..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Miss Mégane wrote:
fast man får ju höra från kärringen att man håller på med bilen hela tiden,och gillar att kolla på bilar på tv....så det är ett jäkla tjat om bilar ,bilar ... hela tiden...tror inte det är mer populärt om jag började intressera mig för andra tjejer istället för bilen.. :wink: :wink:
Tja, men det är ju så, att det är alltid något man lägger tiden på. Hade det inte varit på bil, så hade du kanske suttit och spelat Counterstrike, glott på hockey, fjällvandrat, plockat svamp eller... tja...
Jag tror också att damen föredrar bilintresse framför intresse för andra tjejer! :)

Apropå ditt inlägg, kom att tänka på när Jocke & jag var på uteserveringarna i Turkiet och jag hade koncentrationssvårigheter, var smått okontaktbar och huvudet gick fram och tillbaka ivrigt spanades och dreglandes. Snygga medelhavsgrabbar? Oh no, men en jädra massa trevliga Renaulter!!! :D 8)
man skulle kanske haft dig som sambo... :wink: :lol:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

under kvällen plockades bakaxel bort från tyskbilen,skall användas på kombat,sedan plockades framvagnen med motor låda och allt bort från kombat och en tom monterades så den går att flytta på och göras iordning i motorrummet...fick även i stolunderede från citron bx till passagerarstolen.skall göra förhöjningar åxå så man inte sitter på golvet, vilket man kan kalla det nu...just nu ser bilen ut som en R5 SUV med blingfälgar då den är lika toghög fram som bak....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Tony wrote: man skulle kanske haft dig som sambo... :wink: :lol:
Haha! Jag tror du är glad att du slipper... Blir så mkt MER biljobb för dig då. :wink: Fråga Dennis :oops:
Under SMR konstaterade Herr Lundin & jag att vi har samma problem med sambos. De tycker att man måste sälja någon bil för att köpa en annan. :shock: Jag förstår inte alls... :roll:

Jaha, och när får man se hur RX5:an ser ut då? :wink:
Ser ju alltid rätt komiskt ut när bilar står utan motor. De blir ju så jättehöga! Särskilt de med tunga klunsar i nosen, typ Espace & 25 (som är rätt höga från start)

Du jobbar på bra Tony. Mkt körsugen va?! :P :twisted:
Renée Håkansson, CRS #31
*** Det finns en Renault för varje tillfälle - och ett tillfälle för varje Renault! ***
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

jo jag är körsugen,men som (tur) :?: är så är det inte rätt årstid,nu när bilen inte är färdig,men jag har mycket kvar att göra innan våren kommer,och det är sånt som kostar pengar,högsta enskilda kosnad blir sprutet,det kostar 6000kr sedan skall det mappas och det har jag inte någon som helst aning hur man gör så det skall bli kul att lära sig.problemet är väl att när man håller på med det så vill man helst att det funkade igår typ.. har bestämt mig för att bilen skall bli alkoholist (stavas) :?: kommer gå på etanol,dvs kommer endast att gå på det då kompressionsförhållande inte kommer tillåta 95oktan, allt detta för jag skall få mer HK :twisted:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Aha, en "Eco-Racer" ?! :wink: 8)
Den motortyp som sitter i 21:an har kompression som gör det möjligt att köra på etanol, eller iaf etanol iblandat. (Sedan är den ju förstås inte typad för det, men det är möjligt, även om den i vissa lägen inte går helt bra på det). Däremot så är den slöare (och förstås törstigare) med etanol iblandat.

Med tanke på ovanstående, hur hänger det ihop att du kommer få ett värre monster på etanol? Antar att det är för att man mappar den efter just det, men bortsett från det, vad är skillnaden mellan 21-motorns komp och din buses motors komp, som gör att din blir en racer?
(om det går att förklara för en teknisk imbecill, alltså! :wink: :oops:)
Renée Håkansson, CRS #31
*** Det finns en Renault för varje tillfälle - och ett tillfälle för varje Renault! ***
User avatar
Joakim16v
Posts: 2139
Joined: 22 May 2007, 11:34
Location: Stockholm

Post by Joakim16v »

Miss Mégane wrote:
Tony wrote: man skulle kanske haft dig som sambo... :wink: :lol:
Haha! Jag tror du är glad att du slipper... Blir så mkt MER biljobb för dig då. :wink: Fråga Dennis :oops:
Under SMR konstaterade Herr Lundin & jag att vi har samma problem med sambos. De tycker att man måste sälja någon bil för att köpa en annan. :shock: Jag förstår inte alls... :roll:

Jaha, och när får man se hur RX5:an ser ut då? :wink:
Ser ju alltid rätt komiskt ut när bilar står utan motor. De blir ju så jättehöga! Särskilt de med tunga klunsar i nosen, typ Espace & 25 (som är rätt höga från start)

Du jobbar på bra Tony. Mkt körsugen va?! :P :twisted:
Haha.. Jag har en 19 16v stående utan motor med trasig bakaxel på landet.. tokhög fram och skrapar nästan i backen bak :lol:
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

visst kan man ha krom på racebilar men de blir mindre vackert efter en dag på banan.
De vita fälgarna är dock sålda :( men de ska väl komma på något roligare vad tiden lider
Tim Olofsson Olofström

R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
Post Reply