Felkodsläsare & diagnosverktyg
Moderator: Forumpolisen
-
Felkodsläsare & diagnosverktyg
Nån som vet vilket protokoll som används på Laguna II, från lansering till nu.
Det kanske är någon som till och med har en läsare att sälja eller vet hur man bygger en själv.
Tacksam för svar.
Det kanske är någon som till och med har en läsare att sälja eller vet hur man bygger en själv.
Tacksam för svar.
Gary Friman - Tournefeuille
-
-
Det är obd uttaget du hittat. Uttaget blev standardutformat 98. Innan dess så hade nästan varje märke sin typ av uttag.Nu har alla som säljs på eu-marknaden samma uttag, dock kan det skilja på stiftplaceringen
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Vi har en Clio 1.4 -01, och standard ODBII uttaget under askkoppen har en lite större "pigg" än de flesta andra bilar, varvid lite extra muskelkraft erfodras. Det funkar dock finfint! Kör med en ELM 323 från www.24.se.
//Thomas Elwinger - LJUSTERÖ
Jag har en Elm 327 men får det inte att fungerar på min Kangoo -99Vispen74 wrote:Vi har en Clio 1.4 -01, och standard ODBII uttaget under askkoppen har en lite större "pigg" än de flesta andra bilar, varvid lite extra muskelkraft erfodras. Det funkar dock finfint! Kör med en ELM 323 från www.24.se.
Vilket program andvänder du? Har testat säkert 5 olika men ingen kommunikation med bilen. Det funkar bättre på min Saab av nyare modell.
Där kan jag läsa ut det mesta, så dator och interface är ok...
Tips hur jag skall få det att fungera? Jag antar att Renult andvänder samma protokoll på de "äldre" bilarna.
Jag kör med gratisprogrammet Scantool som följde med, vilket fungerar bra. Letar dock efter något mer avancerat.cinema101 wrote:
Jag har en Elm 327 men får det inte att fungerar på min Kangoo -99
Vilket program andvänder du? Har testat säkert 5 olika men ingen kommunikation med bilen. Det funkar bättre på min Saab av nyare modell.
Där kan jag läsa ut det mesta, så dator och interface är ok...
Tips hur jag skall få det att fungera? Jag antar att Renult andvänder samma protokoll på de "äldre" bilarna.
Jag använder det också på våran SAAB 9-5 2004, det fungerar exakt lika bra där.
Har tyvärr inga bra tips, då jag bara satte i kontakten, så poppade värdena upp i programmet.
//Thomas Elwinger - LJUSTERÖ