Filmkväll med gamla renault journalfilmer 9/11-07
Moderator: Forumpolisen
Som sagt copyrights. Tanken är att vi skall föra över till dvd så det blir mer lättillgängligt. Om jag kommer ihåg rätt så har pia redan fixat över en av filmerna.kmfdm wrote:CopyrightsTony wrote:lägg upp elektroniskt på medlemssidan så kan alla som är medlemmar se vad man vill....
Om vi nu kommmer att föra över filmerna till dvd så är tanken att dessa ska kunna "lånas"
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Tråkigt! Satsa på att laga den sjuka projektorn till Svenska Bilsportmässan i STHLM helgen runt den 24 november, så kan ni göra två flugor på smällen Det kanske är lättare att lockas att åka långt om man har något förutom Renault-bio som står på agendan? Dessutom har ni tid att föra över filmer till DVD om ni vill. Hur resultatet blev kunde man se (en av filmerna om R8 Gordini) på Nordiska om man var med på fredagens bio. Kvaliteten blev OK, som att se 16 mm film digitalt, men ljudet lämnar något övrigt att önska. Men, gamla filmer är ju alltid charmiga.mange wrote:Filmkvällen är inställd
Projektorn har pajat och vi hinner inte laga den till imorgon kväll
Dock så ska den genomföras någon gång....återkommer med tidpunkt
Vill man se gamla Renaulter är ett tips att köpa gamla klassiker med tex Audrey Hepburn som spelats in i Paris
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
De filmerna har jag på VHS. Någonstans i arkivet ska master VHS filmerna finnas.mange wrote:det är klubbens filmer men renaults material.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
nordiska renaultträffen ?? som PIA gjorde, inte bara medlemmar på den träffen.. om bara medlemmar kan ta ner materialet är det ju samma sak..mange wrote:det är ju inte offentligt de e ju bara klubbmedlemmar som får komma
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Förklara gärna vad du menar Tony, om jag inte förstått dig rätt.Tony wrote:nordiska renaultträffen ?? som PIA gjorde, inte bara medlemmar på den träffen.. om bara medlemmar kan ta ner materialet är det ju samma sak..mange wrote:det är ju inte offentligt de e ju bara klubbmedlemmar som får komma
Tror du att jag brutit mot lagen, upphovsrätten om offentlig visning etc? Tillstånd inhämtades från de som äger upphosrätten till filmerna. Så var det med den saken.
Och är du intresserad av filmen jag förde över från 16 mm till DVD, så gjordes det inte för privat bruk - utan till klubben. Således finns filmen i STHLM, och allt har gått lagligt till.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
jag skall bara tanka ner filmen för privatbruk så då är väl det ok...kmfdm wrote:Förklara gärna vad du menar Tony, om jag inte förstått dig rätt.Tony wrote:nordiska renaultträffen ?? som PIA gjorde, inte bara medlemmar på den träffen.. om bara medlemmar kan ta ner materialet är det ju samma sak..mange wrote:det är ju inte offentligt de e ju bara klubbmedlemmar som får komma
Tror du att jag brutit mot lagen, upphovsrätten om offentlig visning etc? Tillstånd inhämtades från de som äger upphosrätten till filmerna. Så var det med den saken.
Och är du intresserad av filmen jag förde över från 16 mm till DVD, så gjordes det inte för privat bruk - utan till klubben. Således finns filmen i STHLM, och allt har gått lagligt till.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Jag tar för givet att du utgår från dig själv.Tony wrote:jag skall bara tanka ner filmen för privatbruk så då är väl det ok...kmfdm wrote:Förklara gärna vad du menar Tony, om jag inte förstått dig rätt.Tony wrote: nordiska renaultträffen ?? som PIA gjorde, inte bara medlemmar på den träffen.. om bara medlemmar kan ta ner materialet är det ju samma sak..
Jag pysslar inte med olagliga kopior, vare sig Renaultfilmer eller andra DVD-filmer. Sen var det ju knappast det som det här inlägget handlade om från början , utan en visning av journalfilmer för CRS-klubbmedlemmar i STHLM den 9/11.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Det var visning av filmer som jag inte kunde kolla på för jag jobba,tycker det blir lite väl mycket åka åxå,så jag ville försöka få tag på dom på något annat sätt,så det är fortfarande relevant..kmfdm wrote:Jag tar för givet att du utgår från dig själv.Tony wrote:jag skall bara tanka ner filmen för privatbruk så då är väl det ok...kmfdm wrote: Förklara gärna vad du menar Tony, om jag inte förstått dig rätt.
Jag pysslar inte med olagliga kopior, vare sig Renaultfilmer eller andra DVD-filmer. Sen var det ju knappast det som det här inlägget handlade om från början , utan en visning av journalfilmer för CRS-klubbmedlemmar i STHLM den 9/11.