Tänkte bara berätta om ett problem som löste sig.
Moderator: Forumpolisen
Tänkte bara berätta om ett problem som löste sig.
Idag så började det jäklas.
Först så försvann blinkersen helt, sedan så började ABS att lysa.
Och efter det så försvann även bromsljusen.
Efter en hel del felsökande så hittade jag det i bakluckan.
En kabel hade nötts av och kortslöt mot plåten.
Kan ju vara bra om någon råkar ut för samma.
Först så försvann blinkersen helt, sedan så började ABS att lysa.
Och efter det så försvann även bromsljusen.
Efter en hel del felsökande så hittade jag det i bakluckan.
En kabel hade nötts av och kortslöt mot plåten.
Kan ju vara bra om någon råkar ut för samma.
Daniel S
Renault Laguna -98
Renault Laguna -98
Fortsätter med en till:
Skulle montera solarplexius på bakrutorna.
Den på bagaget va lite småjobbig själv men gick bra, börja med att ta bort dämparen längst in först bara sedan vik upp och ta bort den från luckan.
Men problemet jag fick va att de var riktigt svår att få dit på bakdörrarna.
Gör som det står i manualen att sätt den en bit från stolpen och vik in den uppe så den blir som en båge utåt.
Tryck in den så den ligger mot rutan och tryck den framåt tills det känns att den rört sig en bit bakom.
Nu ska den in på bakkanterna och det är där det blir ett problem ungefär på mitten.
När du fått in allt du kan mot rutan så måste man hissa ner rutan en liten bit för att kunna trycka in den.
Rekommenderar att använda hissarna så lite som möjligt bak med solarplexius då de kan repa skivorna.
Finns visserligen ingen vits att hissa ner rutorna efter man fått dit det heller.
Alla rutor tog mig ca 1.5 timme, tar nog 30min med hjälp.
Skulle montera solarplexius på bakrutorna.
Den på bagaget va lite småjobbig själv men gick bra, börja med att ta bort dämparen längst in först bara sedan vik upp och ta bort den från luckan.
Men problemet jag fick va att de var riktigt svår att få dit på bakdörrarna.
Gör som det står i manualen att sätt den en bit från stolpen och vik in den uppe så den blir som en båge utåt.
Tryck in den så den ligger mot rutan och tryck den framåt tills det känns att den rört sig en bit bakom.
Nu ska den in på bakkanterna och det är där det blir ett problem ungefär på mitten.
När du fått in allt du kan mot rutan så måste man hissa ner rutan en liten bit för att kunna trycka in den.
Rekommenderar att använda hissarna så lite som möjligt bak med solarplexius då de kan repa skivorna.
Finns visserligen ingen vits att hissa ner rutorna efter man fått dit det heller.
Alla rutor tog mig ca 1.5 timme, tar nog 30min med hjälp.
Daniel S
Renault Laguna -98
Renault Laguna -98