Laguna 95 utan värme

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Guldstrands

Liknande problem

Post by Guldstrands »

jag har ingen som helst värme i min kupe, fläkten drar igång, AC kyler som den ska , kommer värme in i kupen om man känner på anslutningen nere vid pedalerna, bägge motorerna som styr öppna/stäng funkar som de ska!

Vad kan då vara felet! Kan det vara termostatet trots att inkommande anslutning är varm?!?! Stor ute igår och hade tänkt bakspola men eftersom det var sååå kallt här i skåne igår så vågade jag inte lossa på slangarna vid torpedväggen med risk som alla säkert vet, kallt ute, plasten spricker lätt!

Vad kan annars vara fel på min lilla Bettan!?!?! Bytade förresten kontakten till fläktmotorn med igår då den som på så många andra var helt bränd.

Har hittat 6st så gott som nya kontakter avklippta 20cm från kontakten för 200:- styck om nångon är intresserad!
Richard Guldstrand
Renault Laguna -95
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Undehållsintervallen på kylsystemet är nonchalerat. Säkert är det som på de flesta Laguna 1 att värmepaketet är igensatt.Brukar aldrig gå att få någon värme utan att byta paketet.Det är lättbytt och relativt billigt hos Autofrance 042-201620.
För bestående funktion av reparationen så rekomenderas ordentlig genomsköljning av motor, slangar och kylare, samt användande av Elf's coolelf autosupra -37 färdigblandad kylvätska.
Den är gjord av ett helt rent vatten, demineralicerat avjonicerat. Sedan är bytesintervallen vartannat år.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply