Läcker in vatten...

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
cawa

Läcker in vatten...

Post by cawa »

Hej ! Har ett konstigt problem på en Reanult Clio 99 , 2 dörrars. Upptäckte vid höst städningen att gummi mattan höger bak var blöt under, lyfte bort gummi mattan + den stora matta och kände att isoleringen var väldigt blöt så den var det bara att ta bort, får köpa en ny och lägga tillbaka men först måste jag hitta var det läcker in.
Försökte lokalisera läckan men kunde inte hitta den...trotr att jag satt inne i bilen när sambon sprutade med en hög trycks spruta vid dörren/fönstret. Kontrollerade gummi listen runt dörren och den ser helt ok.. OBS ! Har ingen AC så det är inte filtret....

Någon som har en ide ?
Roger
rscliosport

Post by rscliosport »

kolla drenerings slangar från fläkt-paketet sitter vid torpedvägen tror det ska vara 3 slangar ...
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
mange
Forumpolis

Post by mange »

Är det bara blött på högersidan så är dreneringsslangarna vid värmepaketet antagligen boven
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Patrik

Post by Patrik »

mange wrote:Är det bara blött på högersidan så är dreneringsslangarna vid värmepaketet antagligen boven

om det var blött hö bak så tror jag väl inte på dräneringsslangarna,, mitt tips är att kolla bakluckan ,,läckte in där på min femma förut så det blev blött ända fram på passagerar sidan
mange
Forumpolis

Post by mange »

läste lite snabbt :oops: men även clion kan läcka in genom bakluckan (brukar då även vara blött i reservhjulsbaljan)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
einreb

Läckage

Post by einreb »

rscliosport wrote:kolla drenerings slangar från fläkt-paketet sitter vid torpedvägen tror det ska vara 3 slangar ...
Har fått vatten under mattorna både fram och bak. Om dreneringen är tät ska väl inte vattnet hamna inne i bilen!!??
Det måste vara en konstruktionsbrist, eller hur?
Tacksam för synpunkter.
Einar
Post Reply