Läcker in vatten...
Moderator: Forumpolisen
Läcker in vatten...
Hej ! Har ett konstigt problem på en Reanult Clio 99 , 2 dörrars. Upptäckte vid höst städningen att gummi mattan höger bak var blöt under, lyfte bort gummi mattan + den stora matta och kände att isoleringen var väldigt blöt så den var det bara att ta bort, får köpa en ny och lägga tillbaka men först måste jag hitta var det läcker in.
Försökte lokalisera läckan men kunde inte hitta den...trotr att jag satt inne i bilen när sambon sprutade med en hög trycks spruta vid dörren/fönstret. Kontrollerade gummi listen runt dörren och den ser helt ok.. OBS ! Har ingen AC så det är inte filtret....
Någon som har en ide ?
Försökte lokalisera läckan men kunde inte hitta den...trotr att jag satt inne i bilen när sambon sprutade med en hög trycks spruta vid dörren/fönstret. Kontrollerade gummi listen runt dörren och den ser helt ok.. OBS ! Har ingen AC så det är inte filtret....
Någon som har en ide ?
Roger
-
Läckage
Har fått vatten under mattorna både fram och bak. Om dreneringen är tät ska väl inte vattnet hamna inne i bilen!!??rscliosport wrote:kolla drenerings slangar från fläkt-paketet sitter vid torpedvägen tror det ska vara 3 slangar ...
Det måste vara en konstruktionsbrist, eller hur?
Tacksam för synpunkter.
Einar