Sugen på ett F7* turbokit?
Moderator: Forumpolisen
Sugen på ett F7* turbokit?
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
- Jolle_Pborn
- Posts: 650
- Joined: 04 Oct 2005, 11:23
- Location: Köping
- Contact:
-
- Posts: 4
- Joined: 08 Aug 2005, 01:03
- Location: Nol/Sweden
Vadå..
I mitt fall en Megane 2.0 16V är det väl samma motor och låda som i de nya 2.0T...?
När jag kollade polarens såg jag ingen större skillnad mot hans 06 turbo och min non turbo. Det ser t.o.m ut som om jag har pluggade slangar för turbo....
I mitt fall en Megane 2.0 16V är det väl samma motor och låda som i de nya 2.0T...?
När jag kollade polarens såg jag ingen större skillnad mot hans 06 turbo och min non turbo. Det ser t.o.m ut som om jag har pluggade slangar för turbo....
Jag heter Johnny Larsson
Kommer från Nol/Gbg
Kör "Rally" megane och en laguna
Kommer från Nol/Gbg
Kör "Rally" megane och en laguna
- Jolle_Pborn
- Posts: 650
- Joined: 04 Oct 2005, 11:23
- Location: Köping
- Contact:
-
- Posts: 4
- Joined: 08 Aug 2005, 01:03
- Location: Nol/Sweden
Jo självklart har jag högre komp i min sug men det är snabbt åtgärdet.....
Pratade med GIK i Gbg för ett tag sen och de trodde inte det var svårt att bygga ihop ett eget kitt heller. Fixade jag ett orginal grenrör så hjälpte de mig med Intercooler samt slangar och rör som behövdes...
Oljekyl och ett agg har jag så sett redan.
De trodde att jag skulle klara mig med ca 180-200 HK och det skulle sluta runt 10-20000kr beroende hur mkt hjälp man behöver..
Men men detta kitet hade ju redan kolvar, grenrör och allt som ska behövas för en rimlig peng
Ja ja allt hade varit roligt... det är bara det att en ny Megane sport ligger ju över 300000kr och innan dess har jag hunnit bygga om min till DTM bil för mindre än 100 000kr.
Pratade med GIK i Gbg för ett tag sen och de trodde inte det var svårt att bygga ihop ett eget kitt heller. Fixade jag ett orginal grenrör så hjälpte de mig med Intercooler samt slangar och rör som behövdes...
Oljekyl och ett agg har jag så sett redan.
De trodde att jag skulle klara mig med ca 180-200 HK och det skulle sluta runt 10-20000kr beroende hur mkt hjälp man behöver..
Men men detta kitet hade ju redan kolvar, grenrör och allt som ska behövas för en rimlig peng
Ja ja allt hade varit roligt... det är bara det att en ny Megane sport ligger ju över 300000kr och innan dess har jag hunnit bygga om min till DTM bil för mindre än 100 000kr.
Jag heter Johnny Larsson
Kommer från Nol/Gbg
Kör "Rally" megane och en laguna
Kommer från Nol/Gbg
Kör "Rally" megane och en laguna
Men då blir gummi kostnaden hög.mange wrote:mmmmm godismmmmmm.... om man kör med smala däck med dåligt fäste så håller nog lådan
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Väldigt tveksamt.. eventellt med ny reg besiktning, men jag tror nästan man måste bygga om så mycket att det kan räknas som ombyggt fordon, och för det har jag för mig man behöver bygga andra hjulupphängningar..|sAs| wrote:Hey, kan man i Sverige, få sin bil bilprövet med turbo ? Jeg har en Renault Clio 2.0.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
-
- Posts: 46
- Joined: 09 Feb 2007, 21:57
- Location: Falkenberg
Hopas det er bra jeg skriver på engelska.. mit svenska er inte så braFalkenrejsing wrote:Man kan inte besiktiga sin bil med en turbokonverterad motor om det är det du menar. Men en motor med turbo orginal så kan det gå, som ombyggt fordon.|sAs| wrote:Hey, kan man i Sverige, få sin bil bilprövet med turbo ? Jeg har en Renault Clio 2.0.
In Denmark all kind of turboconverting is not alloved unless the car is before 84' is it the same rules in sweden, or is it enough for the manufactor to approve of the rebuild, and the emission not being higher, and the car able to handle it ?
Hilsen
Frank P. /København/Linköping
Renault 21 Turbo Quadra
Renault Clio 2.0 Sport
Frank P. /København/Linköping
Renault 21 Turbo Quadra
Renault Clio 2.0 Sport