R5 GTE -1988- Tony
Moderator: Forumpolisen
nej Laguna... nu är det lilla spjället 1mm mindre än det största som satt på innan och det största är lika stort som yttermåttet på insugsröret...Joakim16v wrote:Intressant!
Är det spjäll från clio/19 16v?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
vet inte hur det ser ut på en 19/clio.. du får mäta dom som sitter där... nu får min motor så mycket luft som den kan suga i sig,så jag har inga begränsningar där..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
tyvärr är prosjektet nerlagt på obestämd tid,då jag inte räknat med en stor mängd lösgrus på asfalten då jag skulle bromsa, vilket resulterade i en MYCKET längre bromssträcka än vägen var lång...så jag behöver en bil innan jag fortsätter trimma..
Just nu har jag bara lust att sälja alla godbitar jag äger till en R5a,behöver hitta en kaross som är hyfsat rostfri,dvs ingen rost runt framrutan,lr trösklar,huven som det brukar vara om bakluckan är llite kexig på insidan kan jag ta....
Just nu har jag bara lust att sälja alla godbitar jag äger till en R5a,behöver hitta en kaross som är hyfsat rostfri,dvs ingen rost runt framrutan,lr trösklar,huven som det brukar vara om bakluckan är llite kexig på insidan kan jag ta....
Såg en R5 GTE (vit) på blocket för ett tag sedan. Finns i Jämtland, så den bör väl vara ganska rostfri. Det är visserligen en bit att åka men kanske värt det.Tony wrote:tyvärr är prosjektet nerlagt på obestämd tid,då jag inte räknat med en stor mängd lösgrus på asfalten då jag skulle bromsa, vilket resulterade i en MYCKET längre bromssträcka än vägen var lång...så jag behöver en bil innan jag fortsätter trimma..
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Trist att skrota leksaken... Hoppas att du klarade dig bra (nåja, vi har ju sett att du kan skriva i alla fall).
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nej vad trist!
Jag har ju också en stackars gte som ska till skroten.
Hur illa åtgången blev den?
Min ser ut så här efter att en taxi fick för sig att köra på mig.
http://www.edren.se/johannes/gte/
mvh Johannes
Jag har ju också en stackars gte som ska till skroten.
Hur illa åtgången blev den?
Min ser ut så här efter att en taxi fick för sig att köra på mig.
http://www.edren.se/johannes/gte/
mvh Johannes
inte bestämt vad som händer med det ännu,skall hämta en skadad kaross tillalx81 wrote:Hva har du tenkt for pris på vraket?
har inte tröttnat ännu...
- Magnus Bjelk
Det finns en överlastad GTE till salu i Blekinge. Ser ut som det behöver med motor:
http://www.blocket.se/vi/13561856.htm
http://www.blocket.se/vi/13561856.htm