Byte bakvagnsbussnsningar laguna II

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
sandin

Byte bakvagnsbussnsningar laguna II

Post by sandin »

Hejs
Har köpt på mig nya bakvagnsbussnigar till lagunan (1,9dci 02) som jag tänkte ta och byta. Finns de någon som gjort detta och vet hur jag ska gå tillväga?
Tips och ideer mottages tacksamt!
MVH
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

om man inte har rätt verktyg så får man ta bort hela bakvagnen och pressa i dom nya i en press...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Post by Stymie »

Ringde idag till Upplands Motor för att kolla pris på dessa bussningar. Först gavs priset 950 kr/par. Sedan frågade jag om det inte var ett garantiåtagande eller motsvarande på dessa samt om det inte kommit någon nyare variant på denna del (med tanke på materialkvalitén på de första). Då hostade han fram ett par som kostade 1188 kr/par.

Därmed verkar det finnas två varianter att välja mellan och man bör vara vaksam på vad de sätter dit även om man byter på märkesverkstaden. Ska tyvärr boka in min -03:a för byte av dessa populära bussningar. Redan i våras kunde jag se att vänstra bussningen börjat släppa. Nu är den inte i något vidare skick och bilen går lite i zickzack och skramlar vid gupp.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Jörgen

Autofrance

Post by Jörgen »

Mitt tips är att du ringer Benny på Autofrance i Helsingborg.

800 kr med frakt gav jag för nya bakvagnsbussningar med snabb leverans och det är den nya typen.

Hälsningar Jörgen
sandin

Post by sandin »

mm de blev så, jag fick hem dem i veckan och ikväll ska jag försöka mig på att byta=) får se om jag åker på att skruva ner axeln eller om jag lyckas fixa de ändå...
Post Reply