Clio 1.8 16v -1992-Tumic Inrednings montering
Moderator: Forumpolisen
Clio 1.8 16v -1992-Tumic Inrednings montering
Startar en tråd här om en renovering av bilen modell lite större.
köpte bilen mitten på december -06 då hade kamremmen rasat, renoverade den i mellandagarna stoppade på en clio cup topp som hade gått 400 mil, skruvade ihop bilen och allt var bra. 1500 mil senare rasslar det till lite lagomt fint i motorn och ett vevstaks lager får för sig att ge med sig efter 20.000 mil. så nu startar projektet.
Det som jag har till bilen nu är:
Ace dino 17" fälgar
Svarta oneblock angeleyes.
Clio cup fjädring.
Stålomspunna broms slangar
M60 Växellåda
K tec grupp N koppling
Andra termostater till kylare/fläkt
Clio cup De Carbon Fjädring
Motor:
*Portad topp med ändrade ventil vinklar
*Hårdare ventil fjädrar
*Enem Kammar
*Kent ställbara kam drev
*Lättat svänghjul
*Wössner högkomps kolvar
*Haltech E6K sprut
*740 tic spridare
*Annan fuelrail men från vilken bil vet jag ej.
Det som skall göras är:
*Lackera inredningen
*Sparco stolar/mattor
*Större bromsar
*Coilovers
*Bygga avgassystem
Tanken är att bilen skall fungera bra som sommarbil men inte skämmas för sig på banan heller. Jag väljer att behålla golvmattan samt alla inredning just för att den kommer fungera som en vanlig bil ibland med. Kommer även att ha högtalare i bilen samt en liten JL audio 6.5" bas eller en kicker L7 8" men inga krom fälgar och 18" basar här inte.
Har ni tankar/ funderingar skriv gärna, och hör även av er om ni sitter på delar ni tror kan vara av intresse typ clio cup delar eller trim grejer.
köpte bilen mitten på december -06 då hade kamremmen rasat, renoverade den i mellandagarna stoppade på en clio cup topp som hade gått 400 mil, skruvade ihop bilen och allt var bra. 1500 mil senare rasslar det till lite lagomt fint i motorn och ett vevstaks lager får för sig att ge med sig efter 20.000 mil. så nu startar projektet.
Det som jag har till bilen nu är:
Ace dino 17" fälgar
Svarta oneblock angeleyes.
Clio cup fjädring.
Stålomspunna broms slangar
M60 Växellåda
K tec grupp N koppling
Andra termostater till kylare/fläkt
Clio cup De Carbon Fjädring
Motor:
*Portad topp med ändrade ventil vinklar
*Hårdare ventil fjädrar
*Enem Kammar
*Kent ställbara kam drev
*Lättat svänghjul
*Wössner högkomps kolvar
*Haltech E6K sprut
*740 tic spridare
*Annan fuelrail men från vilken bil vet jag ej.
Det som skall göras är:
*Lackera inredningen
*Sparco stolar/mattor
*Större bromsar
*Coilovers
*Bygga avgassystem
Tanken är att bilen skall fungera bra som sommarbil men inte skämmas för sig på banan heller. Jag väljer att behålla golvmattan samt alla inredning just för att den kommer fungera som en vanlig bil ibland med. Kommer även att ha högtalare i bilen samt en liten JL audio 6.5" bas eller en kicker L7 8" men inga krom fälgar och 18" basar här inte.
Har ni tankar/ funderingar skriv gärna, och hör även av er om ni sitter på delar ni tror kan vara av intresse typ clio cup delar eller trim grejer.
Last edited by Tumic on 11 Jan 2009, 18:04, edited 14 times in total.
Jesse Westerlund
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Har idag böjrat riva, plockat bort lite små kraffs mest, huv, luftburk framskärmar med mera jobbar på o få upp lite bilder på nån server nu men det jävlas mest. förhoppningsvis får jag in bilen i garaget i borgon så jag kan lyfta ur motorn på onsdag.
Jesse Westerlund
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Är du ute efter delar till bilen finns det kanske grejor på SAM i Göteborg.
http://www.sambilmode.se/
Kolla länken "begagnat", dom har en del till Clio 16v.
http://www.sambilmode.se/
Kolla länken "begagnat", dom har en del till Clio 16v.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
hehe ja lika bra de så man får vara kvar här. här är en liten bild på starten iaf http://www.garaget.org/mypage/user_imag ... _id=586171 [/url]
Jesse Westerlund
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Detta har nu hänt motorn är ur, fronten har fått sig en uppfräshning sågat och spacklat lite, bilen är på väg in för att slipas innan lack har varit i kontakt med enem och skall skicka ett par kammar dit för omslipning. river motorn i veckan. kommer bilder på onsdag jag har lite svårt att ladda upp dom bara. fick även lös cup dämpare runt om för 1500:-
Jesse Westerlund
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Skall ta tag i fotandet i morgon, men jag har inte lyckats få till det hur jag får dom att synas här på sidan, är det någon som har koll om det går att få fram nå kolfiber delar till dessa bilar, letar nu men hittar inget. samt om det fins någon som är duktig att porta toppar till bra priser han som skulle porta min hinner inte riktigt med sig tyvärr.
Jesse Westerlund
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Finns redan färdigt i photobucket.. bara kopiera länken och klistra in här..mange wrote:Lägg upp bilden på typ photobucket, länka sedan till bildlänken. och skriv enligt nedan:
[img]länkadressen[/img]
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen