Växellåds koder Laguna
Moderator: Forumpolisen
Växellåds koder Laguna
Hej,
Måste köper en växellåda från bilskroten till min Laguna. Som jag förstår, så sitter det en JC5 låda i min bil. Den heter JC5054. Har hittat några JC5 lådor men: VAD BETYDER KODEN 054?? Vad är skillnad (om någon) mot en låda som heter JC5024??
Tacksam för svar!!
Alan B
Måste köper en växellåda från bilskroten till min Laguna. Som jag förstår, så sitter det en JC5 låda i min bil. Den heter JC5054. Har hittat några JC5 lådor men: VAD BETYDER KODEN 054?? Vad är skillnad (om någon) mot en låda som heter JC5024??
Tacksam för svar!!
Alan B
-
Både JB och JC lådor passar, men det är utväxlingen och hur mycket vridmoment de tål som skiljer. Det du kan märka av är förhoppningsvis bara att du har annan hastighet vid ett visst varvtal, men i värsta fall kan du ha skaffat en växellåda som inte är gjord för att klara det vridet som motorn levererar. I det fallet kommer du behöva köpa ny igen.
Men eftersom du redan verkar ha bytt så är det bara tuta och köra och hoppas på det bästa
Men eftersom du redan verkar ha bytt så är det bara tuta och köra och hoppas på det bästa
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm