läckande spolarmunstycke på framljus

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
megané 1,6
Posts: 7
Joined: 15 Nov 2005, 22:15

läckande spolarmunstycke på framljus

Post by megané 1,6 »

Hej!
Någon som råkat ut för läckande strålkastar rengörare på framljusen?
Den vänstra läcker sedan jag använt den,så all spolarvätska rinner ut till slut samt att det blir dåligt tryck på framrutan! bilen är en meganè 00. hur byter man? :roll:
megané 1,6
Ricki
Posts: 108
Joined: 11 Jul 2006, 12:17
Location: Uppsala

Re: läckande spolarmunstycke på framljus

Post by Ricki »

megané 1,6 wrote:Hej!
Någon som råkat ut för läckande strålkastar rengörare på framljusen?
Den vänstra läcker sedan jag använt den,så all spolarvätska rinner ut till slut samt att det blir dåligt tryck på framrutan! bilen är en meganè 00. hur byter man? :roll:
Jag har haft samma problem med min clio -02. Men den måste man plocka bort hela fronten för att byta. Vilket jag gjort förr och inte orkar igen, så jag har pluggat igen den så länte :D. Lycka till :wink:
Rickard Löfqvist - Uppsala
Nu: Zoe Icon 109hk -18
Förr: Clio 1.2 -02
El Dingo
Posts: 1
Joined: 12 Sep 2007, 09:47
Location: Lund

Post by El Dingo »

Spolaren på ena strålkastarsidan läckte innan på min Megane 01 men har av någon anledning "lagat" sig själv. Nu vet jag inte exakt vad som var felet men antagligen hade backventilen hängt sig när spolarvätskan sipprade ut när man fyllde på.

Har skummat runt på olika trådar här och tydligen skall delar av fronten (som föregående skribents Clio) monteras av för att nå backventilen.

Sök runt på forumet får du bra tips.
Megane 01 1.6 Euroline
Laguna Touring 04 2.0T
rscliosport
Posts: 361
Joined: 27 Dec 2006, 20:26
Location: färentuna (ekerö komun)

Post by rscliosport »

ett tips... åk till volvo å köp spolar backventiler till en volvo 140 å släpp lite på innerkärmen vf dra ut slangarna å byt ut skarvarna mot dom samt montera ett litet filter så ska ni se att det fungerar gäller alla renulter...
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
Post Reply