Renault Trafic med J5R motor stör min sömn.

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
CMKBG

Renault Trafic med J5R motor stör min sömn.

Post by CMKBG »

Precis övertagit bilen och den går inte redigt bra och har sett att vevaxel,kamaxeln och nått mer inte står redigt rätt, men för att få det helt rätt undrar jag 1 sak. Om man ska ställa vevaxeln rätt så har jag två "piggar" i skyddsplåten. Ska jag ställa vevaxeln imellan eller? Kamaxeln har ju bara 1 "pigg"

Nån som vet vad jag menar? :D
Marcus Johansson
CMKBG

Re: Renault Trafic med J5R motor stör min sömn.

Post by CMKBG »

CMKBG wrote:Precis övertagit bilen och den går inte redigt bra och har sett att vevaxel,kamaxeln och nått mer inte står redigt rätt, men för att få det helt rätt undrar jag 1 sak. Om man ska ställa vevaxeln rätt så har jag två "piggar" i skyddsplåten. Ska jag ställa vevaxeln imellan eller? Kamaxeln har ju bara 1 "pigg"

Nån som vet vad jag menar? :D
Fick det inte att funka redigt först, inte sen heller iof men bättre i alla fall.
Jag sket i märkningen på vevaxeln och ställde kolven i cylinder 1 i topp. Vred kamaxeldrevet och mellandrevet i rätt pos. Startade mycket lättare och gick bättre.

Om jag gjort bort mej kan ju någon kunnig hojta till.

Eftersom bilen fortfarande inte går som en klocka så gissar jag på att endel vakumslangar ( högt upp mot torpetväggen sitter nån "mojäng" med en vakumklocka på, dock ingen slang?? )

Kan ju också vara förgasaren. Nån som vet om man kan grundinställa den?

Ajustd! Kan tillägga att stiften är extremt sotiga.
Marcus Johansson
Post Reply