När allt gick fel i Söderköping!
Moderator: Forumpolisen
När allt gick fel i Söderköping!
När allt gick fel!
Denna overkliga berättelse börjar med att klimatanläggningen i vår bil gick sönder i början av juli månad, vilket är en veritabel mardröm. Eftersom de flesta större kylfirmorna i Norrköping hade väntetider på 3-4 veckor valde vi att få bilen lagad av söderköpings största energikontroll-företag. De lovade att reparationen skulle bli klar samma dag, till det facila priset av 8500 kr... Frugan blev glad och ungarna gjorde sig redo för bilsemester till Dalarna…
Samma dag ringer en skamsen mekaniker och berättar att han haft av ett rör, vilket söderköpings största energikontroll-företag enligt honom tar fullt ansvar för. En konsekvens av detta blev att vi tvingades åka utan acc i bilen i tre veckor under juli månad med små barn och allt besvär det medför. Att åka på bilsemester med en 4 månaders bebis i en 25-30 grader varm bil var helt uteslutet, så vårt enda ekonomiskt realistiska val blev att ställa i den sedan länge planerade resan. Efter 3 veckor och otaliga löften om att bilen snart skulle vara klar kom röret och den service som skulle ha tagit en dag blev klar.
Nyfiken på hur Energikontroll-företaget i Söderköping tänkt kompensera oss för deras misstag kontaktade vi dem för samtal. Ganska snart stod det klart för oss att de, främst representerade av vd:n, inte på något sätt var intresserade av att ta ansvar för det misstag de begått och ännu mindre vara mån om en god kundrelation/service. De hade som strategi att hävda att röret varit trasigt/oxiderat från början, vilket två mekaniker berättat för mig under arbetets gång att så inte var fallet, utöver normal oxidation på en 5 år gammal bil. Efter en lång och resultatlös diskussion kunde vi bara konstatera att Energikontroll inte på något sätt var beredd att ta sitt ansvar. Att vd:n vid vårt samtal upplevdes som både arrogant och osympatisk gjorde naturligtvis inte saken bättre.
Trots alla besvär med denna firma är vårt syfte inte att smutskasta utan att berätta händelseförloppet och vår syn på det inträffade. Därefter är det upp till var och en att bilda sig en egen uppfattning om xxxxx i Söderköping.
Vår sammantagna upplevelse är dock att detta inte är ett seriöst företag och vi kommer inte att ha något med dem att göra i framtiden.
/ Besviken f.d kund - Jörgen
Denna overkliga berättelse börjar med att klimatanläggningen i vår bil gick sönder i början av juli månad, vilket är en veritabel mardröm. Eftersom de flesta större kylfirmorna i Norrköping hade väntetider på 3-4 veckor valde vi att få bilen lagad av söderköpings största energikontroll-företag. De lovade att reparationen skulle bli klar samma dag, till det facila priset av 8500 kr... Frugan blev glad och ungarna gjorde sig redo för bilsemester till Dalarna…
Samma dag ringer en skamsen mekaniker och berättar att han haft av ett rör, vilket söderköpings största energikontroll-företag enligt honom tar fullt ansvar för. En konsekvens av detta blev att vi tvingades åka utan acc i bilen i tre veckor under juli månad med små barn och allt besvär det medför. Att åka på bilsemester med en 4 månaders bebis i en 25-30 grader varm bil var helt uteslutet, så vårt enda ekonomiskt realistiska val blev att ställa i den sedan länge planerade resan. Efter 3 veckor och otaliga löften om att bilen snart skulle vara klar kom röret och den service som skulle ha tagit en dag blev klar.
Nyfiken på hur Energikontroll-företaget i Söderköping tänkt kompensera oss för deras misstag kontaktade vi dem för samtal. Ganska snart stod det klart för oss att de, främst representerade av vd:n, inte på något sätt var intresserade av att ta ansvar för det misstag de begått och ännu mindre vara mån om en god kundrelation/service. De hade som strategi att hävda att röret varit trasigt/oxiderat från början, vilket två mekaniker berättat för mig under arbetets gång att så inte var fallet, utöver normal oxidation på en 5 år gammal bil. Efter en lång och resultatlös diskussion kunde vi bara konstatera att Energikontroll inte på något sätt var beredd att ta sitt ansvar. Att vd:n vid vårt samtal upplevdes som både arrogant och osympatisk gjorde naturligtvis inte saken bättre.
Trots alla besvär med denna firma är vårt syfte inte att smutskasta utan att berätta händelseförloppet och vår syn på det inträffade. Därefter är det upp till var och en att bilda sig en egen uppfattning om xxxxx i Söderköping.
Vår sammantagna upplevelse är dock att detta inte är ett seriöst företag och vi kommer inte att ha något med dem att göra i framtiden.
/ Besviken f.d kund - Jörgen
Last edited by Jörgen on 16 Aug 2007, 21:31, edited 2 times in total.
Utan att exakt veta hur det rent praktiskt var i detta fallet så kan jag jämföra med en skadereparation jag utförde för flera år sedan.
Snabbfakta...Konsument hade kört på ett rådjur, delar av front skulle bytas av mej och faktureras på försäkringsbolag.
Dimmstrålkastare h + v var hela och skulle flyttas över. Dessa var omöjliga att demontera hela pga. fastrostade bultar i klipsen. jag på talade det för försäkringsbolaget men deras svar var.
- Det ligger i konsumentens ansvar att hålla sitt fordon i ett skick så att man kan demontera delar så man kan laga skadan.Vi ersätter skadan men ej dimljusen då de inte är skadade vid skadetillfället, behöver du montera nya pga. att de gamla ej går att skruva bort så får kunden stå för det.
Lite att jämföra med ditt rör
Enligt forums reglerna så får INTE namn på företag nämnas vid tvister.
Jag tolkar ditt inlägg som smutskastning av ett företag du blivit missnöjd med.
Jag tycker du ska ta bort företagets namn i ditt inlägg, men förstår att du känner dej illa behandlad då de lovat ensak och sedan slingrar sej.
Snabbfakta...Konsument hade kört på ett rådjur, delar av front skulle bytas av mej och faktureras på försäkringsbolag.
Dimmstrålkastare h + v var hela och skulle flyttas över. Dessa var omöjliga att demontera hela pga. fastrostade bultar i klipsen. jag på talade det för försäkringsbolaget men deras svar var.
- Det ligger i konsumentens ansvar att hålla sitt fordon i ett skick så att man kan demontera delar så man kan laga skadan.Vi ersätter skadan men ej dimljusen då de inte är skadade vid skadetillfället, behöver du montera nya pga. att de gamla ej går att skruva bort så får kunden stå för det.
Lite att jämföra med ditt rör
Enligt forums reglerna så får INTE namn på företag nämnas vid tvister.
Jag tolkar ditt inlägg som smutskastning av ett företag du blivit missnöjd med.
Jag tycker du ska ta bort företagets namn i ditt inlägg, men förstår att du känner dej illa behandlad då de lovat ensak och sedan slingrar sej.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem