Bygga Megasquirt

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Bygga Megasquirt

Post by Tony »

Någon som byggt ett sånt lr funderar på att bygga..?? tänkte jag skulle bygga ett till femman när jag byter motor...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Magnus Bjelk
Posts: 162
Joined: 09 Dec 2002, 10:07
Location: Malmö
Contact:

Post by Magnus Bjelk »

Har Megasquirt i min R12 sedan 2003. Först körde jag bara med tändning via MS och lät förgasaren sitta, men i fjol fick jag äntligen ändan ur vagnen och satte dit en monopointare från en Clio.
Magnus Bjelk
E-mail:magnus@r16site.com
Web:www.r16site.com
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

hur gjorde du när du byggde? köpte allt i usa och lödde ihop ??
lr skaffade allt här,verkar bara kunna få tag på kretskort där, om man inte kan göra eget kort....lr köpte du ett färdigt...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Magnus Bjelk
Posts: 162
Joined: 09 Dec 2002, 10:07
Location: Malmö
Contact:

Post by Magnus Bjelk »

När jag köpte fanns det inga kompletta byggsatser utan man köpte kortet och ett par av de viktigaste komponenterna från B&G som designade Megasquirt. Sedan kompletterade jag med delar från ELFA, men det blev rätt dyrt. Sedan följde några timmars lödande.

Numera kan man inte inte köpa direkt från B&G, utan det finns ett antal återförsäljare.
Se http://www.megamanual.com/v22manual/mintro.htm#group för lite olika alternativ.

Själv tycker jag http://www.diyautotune.com/ verkar vettiga. Priser från 134$ för den billigaste byggsatsen upp till 430$ för en färdigmonterad värsting, och allt däremellan...
Magnus Bjelk
E-mail:magnus@r16site.com
Web:www.r16site.com
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

någon som vill vara med på en beställning.. :?: :?: :?:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply