Givaren för automatiska höjdjusteringen till Xenon. Espace04
Moderator: Forumpolisen
Givaren för automatiska höjdjusteringen till Xenon. Espace04
Har precis hämtat bilen från 6000-mila service hos Mekonomenansluten verkstad i Orminge/Stockholm. Det mesta gick bra men Xenon-halvljuset pekade neråt och verkstan visade att givaren till nivåregleringen inte fungerade. Jag funderar på att plocka loss den och se om den går igång, tydligen vill Volvo ha 4500 kronor för den och det tänker jag inte betala. Vi justerade upp halvljusen manuellt men det är inte accepterat av lagen tydligen. Men jag lärde mig hur man justerar höjden på hlavljuset och jag lärde mig var givaren sitter.. Finns det någon annan med liknade erfarenheter? Nån som vet om det går att pilla isär givaren?
armen till min främre givare är av, har inte brytt mig om den..ställer in var jag vill ha ljusen sedan justeras dom rätt ändå eftersom det är givaren fram som är trasig på min och om jag lastar mycket justerar givaren bak ner ljuset så jag låter det vara som det är...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen