Laguna 2, byta högtalare?
Moderator: Forumpolisen
Laguna 2, byta högtalare?
Tjena,
ska byta ut mina högtalare i min Laguna -02 kombi,
Undrar om någon vet vad man kan ha i dörrarna.
Som jag förstår sitter det 5,25 både fram och bak???
kan man få i 6,5?
kan man få i 6,5?
laguna touring 2.0T 2004
Re: Laguna 2, byta högtalare?
ja om du bygger om dörrsidorna kan du väl det,annars duger 5,25 bra om man köper några med lite kvalitet och skaffar en bättre stereo. jag kör med dls fram och låda i bagaget,låter mkt bra fin hög ljudbild som kommer framifrån...jadran wrote:Tjena,
kan man få i 6,5?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
då har jag bytt, blev Pioneer 5.25 4st
men måste säga att orginalarna som satt i var otroligt plastiga.
En liten besvikelse var att ljudet inte blev mycket bättre, testade med en pioneer med 4x50.
Tänkte kolla runt efter en lådbas, såg att pioneer och Blaupunkt har modeller som är extra låga, borde bli lite mer bas, är inte ute efter super bas, bara lite bättre bas.
En liten besvikelse var att ljudet inte blev mycket bättre, testade med en pioneer med 4x50.
Tänkte kolla runt efter en lådbas, såg att pioneer och Blaupunkt har modeller som är extra låga, borde bli lite mer bas, är inte ute efter super bas, bara lite bättre bas.
laguna touring 2.0T 2004
bytte du till koaxialer?? jag testade såna först men då sjönk bara ljudbilden.så jag bytte till andra med lös diskant...jadran wrote:då har jag bytt, blev Pioneer 5.25 4st
Blir inte mycket bas utan låda..jag saknar min när jag är tvungen att ta ut den..
Last edited by Tony on 29 Jul 2007, 01:11, edited 1 time in total.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Japp Pioneer TS-G1349, sitter just nu och kollar om jag kan få in en liten bas under nåt säte,
såg att panasonic hade en som var 5cm hög, hur bra nu en sådan kan låta.
Jag hade en xc70 förut med stora stereon med extra förstärkare, dock utan sub, det är typ det ljudet jag vill ha, det kändes i alla fall och var svåra att få att floppa.
ps
för några år sedan hade pioneer en baslåda som skulle ligga i reservhjulsbaljan, inget som sett om liknande finns fortfarande?
såg att panasonic hade en som var 5cm hög, hur bra nu en sådan kan låta.
Jag hade en xc70 förut med stora stereon med extra förstärkare, dock utan sub, det är typ det ljudet jag vill ha, det kändes i alla fall och var svåra att få att floppa.
ps
för några år sedan hade pioneer en baslåda som skulle ligga i reservhjulsbaljan, inget som sett om liknande finns fortfarande?
laguna touring 2.0T 2004
Tog ur Pioneer hötalarna då jag blev totalt missnöjd med ljudet,
Ringde upp Volvo och kollade vad uppgraderings högtalarna kostade, 750:- sa tjejen jag pratade med, 4x60w,
sedan fanns det ett kitt som gick på 3500:- 4x150w
Dom jag pratade med hade ingen koll på vad som var vad, någon här som köpt eller vet mer om dom olika satserna?
Ringde upp Volvo och kollade vad uppgraderings högtalarna kostade, 750:- sa tjejen jag pratade med, 4x60w,
Dom jag pratade med hade ingen koll på vad som var vad, någon här som köpt eller vet mer om dom olika satserna?
laguna touring 2.0T 2004
satsa på ett kit med 5,25" och lösa diskanter,då byter du ut orginaldiskanterna och dörr högtalarna och får ett mycket bättre ljud än pioneer du hade eftersom diskanterna sitter högre upp.. jag kör med DLSjadran wrote:Tog ur Pioneer hötalarna då jag blev totalt missnöjd med ljudet,
det finns bara delningsfilter på diskanten,det ser man när man pillar upp den, jag köpte dls högtalare med separata filter till diskant och 5,25" . fick plats med det ena filtret i dörren och det andra under instrumenbrädan...går nog att dela på delningsfiltret om man bara har ett om man är lite händig, lr får man hitta vilken kabel som är till högtalaren i kontaktstycket i dörren,så kan man sätta filtret under instrumentbrädan,och koppla på dörrhögtalaren....jadran wrote:bytte du ut kablaget till högtalarna?
använder du orginal delningsfilter?